Зміна правил пільгового проїзду у Києві: чи є шанс для не киян їздити безкоштовно

Зміна правил пільгового проїзду у Києві: чи є шанс для не киян їздити безкоштовно

Фото: УНІАН

Юристи критично ставляться до цієї постанови.

Від 1 липня у столичному транспорті запрацює електронний квиток. Водночас, пільговикам, що не мають київської прописки, вочевидь, доведеться платити за проїзд. Серед тих, хто через новацію може опинитися "за бортом" і пенсіонери, і ветерани визвольної війни.

Юристи говорять про протиріччя між місцевими розпорядженнями і законодавством держави. Про це йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Зараз біля входу у метро пільговикам роздають папірці, на яких написано, що пільговикам, у яких нема карти киянина, потрібен документ, який надає право на пільговий проїзд. Або треба придбати квиток.

На ділі ж їздити у столичному транспорті безкоштовно зможуть лише ті пільговики, які прописані у Києві. Бо для бюджету столиці, кажуть у КМДА, возити пільговиків з інших регіонів виходить у чималу копійку.

"Для бюджету міста Києва це 500 млн гривень збитків, які надаються за пільгове перевезення громадян, які мають право відповідно до законодавства на безоплатний проїзд. Але субвенції до державного бюджету не надходять", - пояснив заступник директора департаменту соціальної політики КМДА Максим Бученко.

Влада позбавляє права на безкоштовний проїзд пільговиків, що не мають реєстрації у Києві

Влада позбавляє права на безкоштовний проїзд пільговиків, що не мають реєстрації у Києві

Пільговики з інших регіонів, які хочуть користуватися столичним транспортом безкоштовно, мають зареєструватися у Києві, кажуть київські урядовці. Або діяти за такою схемою:

  • придбати квиток за власні гроші;
  • зберегти сам паперовий квиток, чек за сплату проїзду або отримати банківську виписку, яка доведе, що ви сплатили за проїзд карткою;
  • надати документи у органи соціального захисту за місцем реєстрації;
  • отримати компенсацію.

Юристи критично ставляться до цієї постанови. Її законність, кажуть, сумнівна.

Вона суперечить Конституції, свободі переміщення. Вона обмежує права безпосередньо. Вона є незаконною

адвокатка Діна Дрижакова

У КМДА запевняють, що будуть шукати спосіб, аби не кияни змогли скористатись пільгою у столичному транспорті.

"Є інші варіанти - підписання угод між областями щодо взаємозаліку громадян і уже перерахування коштів через міжобласні трансферти", - запевнив заступник директора департаменту соціальної політики КМДА Максим Бученко.

Електронний квиток від 1 липня запрацює у муніципальному транспорті. Тобто для поїздок у метро, трамваях, тролейбусах, на фунікулері. Приватні перевізники, тобто маршрутки, на електронний квиток поки не переходять.

Повʼязані теми:

Наступна публікація