Вони служитимуть довше, а для машин будуть безпечніші.
На українських дорогах в ДТП щороку гине 5 тисяч людей, третина з яких – це пішоходи. Експерти нарікають на неправильне облаштування пішохідних переходів, котре стає причиною смертей і каліцтв, ідеться в сюжеті ТСН.19:30.
У центрі уваги киян у січні опинився перехід на бульварі Вацлава Гавела, де в новорічні свята водій не помітив двох дівчат, унаслідок чого вони опинилися в лікарні. Там само загинула жінка, котра переходила дорогу по зебрі – водій не встиг загальмувати. Міжнародний аудитор з безпеки дорожнього руху Олександр Крижанівський оглянув перехід і дійшов висновку, що він облаштований у незручному місці. "Тут необхідне освітлення самого переходу", - наголосив він.
У "Київдорсервісі", який має облаштовувати перехрестя, запевняють, що стежать за ситуацією та намагаються зупинити гонщиків водіїв. "Нашого водія зупинити можна тільки лежачим поліцейським. Зараз на дорогах, як на фронті", - визнає директор комунального підприємства Віктор Черній. За його словами, торік у столиці поклали 40 таких перешкод і встановили стільки ж світлофорів, а ще – вирішили переймати європейський досвід і будувати підвищені на 10 см пішохідні переходи, котрі також потребують зниження швидкості, але не настільки небезпечні для підвіски автомобілів.
Експериментують дорожники і з освітленням – пілотні проекти у Києві та Дніпрі доводять, що LED-підсвітка світлофорів та переходів зменшує аварійність у цих місцях в рази. "Цього року планується технічно вдосконалити близько 200 пішохідних переходів державного значення, не рахуючи місцевих та міських – там, де ця робота паралельно ведеться", - повідомив представник Мінінфраструктури України Віктор Загреба. Загалом на підвищення безпеки українських доріг у 2018 р. витратять 1,5 млрд гривень.
Кореспондент ТСН Ігор Бондаренко