Зачинене метро та затори на дорогах: чи може Київ уникнути транспортного колапсу через карантинні обмеження

Зачинене метро та затори на дорогах: чи може Київ уникнути транспортного колапсу через карантинні обмеження

Мер столиці Віталій Кличко просить, аби уряд дозволив відкрити метрополітен від 25 травня.

Після послаблення карантину від 11 травня у більшої кількості мешканців Києва виникла проблема виїзду на роботу. Столичний мер Віталій Кличко звернувся до уряду з проханням відкрити підземку бодай від 25 травня, бо в місті вже відбувається колапс.

Яка ситуація склалася у столиці та як пропонують фахівці вирішити проблему з транспортом — у сюжеті Сніданку з 1+1.

Після двох місяців карантину слідом за іншими послабленнями почали виводити тролейбуси та автобуси в українських містах. В Івано-Франківську відучора возять тих, хто їде на роботу. Також активно працює транспорт у Черкасах, Харкові та Дніпрі. 

Натомість Київ без громадського транспорту захлинувся у заторах. "Вчора ми зафіксували 53% затримки. Це типова ситуація, яку мали ще в лютому чи на початку березня. Ми просто забули, що таке київські затори. От вони до нас повертаються", - каже експерт транспортного планування Дмитро Беспалов. 

Затримка 53%, а тому з такими показниками заклик Кличка повноцінно запустити транспорт - абсолютно передбачуваний. Перевантажені дороги і стрибок трафіку – це показник того, що кияни вийшли з квартир і вже масово пішли на роботу. У людей знову є потреба у русі. Поки ця можливість є лише у власників автівок, а інші – обмежені.

Громадський транспорт : чи не зарано його запускати і чи є в цьому нагальна потреба

Громадський транспорт : чи не зарано його запускати і чи є в цьому нагальна потреба

У метро кажуть: хоч їхні двері зачинені, роботу вони не припиняли, а тому відкритися готові хоч завтра. Утім, в якому режимі працювати, вирішуватиме вже уряд. "Метрополітен – досить таки гнучка структура. Відповідно до алгоритму дій, ми будемо його виконувати. Мер Віталій Володимирович закликав Кабмін відкрити метрополітен 25 травня у звичайному режимі. З огляду на те, що всі ми ходимо в магазин, всі ми ходимо на вулицю, вже відкриті парки. Люди мають розуміння вже за стільки часу про індивідуальні засоби захисту – маски", - каже речниця Київського метрополітену Наталка Макогон. 

Експерти з транспортного планування кажуть, важливо врахувати всі деталі, щоб зробити перевезення безпечними. Приміром, вивести на маршрути якомога більше автобусів, трамваїв і тролейбусів, щоб зробити інтервал між рейсами мінімальним. Чим більше автобусів, тим менше людей в кожному з них. Чи змінити робочий графік різних підприємств, щоб люди не їздили водночас. Аби згладити годину пік, можна починати робочий день в різні години: одні - о дев’ятій, інші - о десятій, 11 і так далі. Саме тому навантажень на громадський транспорт в один момент не буде.

 "Ми - держава, яка помістила паспорт у смартфон. Чому б не моніторити переміщення людей? Мобільні оператори так роблять дуже давно. На основі даних моніторингу коригувати певні дії", - каже Дмитро Беспалов.

Нагадаємо, два місяці тому уряд радикально зупинив транспорт. Країна примусово опинилася в інфраструктурний ізоляції: метро зачинили, а наземним транспортом курсує лише за спецрейсами за перепустками.

Кореспондент Сніданку з 1+1 Антон Ночвін. 

Повʼязані теми:

Наступна публікація