В асоціації перевізників Києва говорять, що водії маршруток порушують нарівні з усіма.
Маршрутні таксі у Києві не дотримуються правил дорожнього руху і за один рейс здійснюють понад 33 порушень.
Як вдалося з'ясувати газеті "Сьогодні", так звані маршрутники їздять зі швидкістю 80 км/год, зупиняються де прийдеться і навіть проскакують на жовте світло.
На початку експерименту журналісти приїхали до кінцевої маршрутного таксі №401 біля Південного вокзалу.
Траплялося так, що іноді просто не встигали законспектувати всі порушення, настільки часто водій забував включити "поворотник" або висаджував людей "тута". "Це хоч і дрібні, але найпопулярніші порушення у водія. Не нехтував він і проїздом на заборонені сигнали світлофора - двічі на жовте світло, а також постійно перелаштовувся з ряду в ряд. Але найцікавіше, що закінчив свій "форсаж" водій не на кінцевій, а раніше: зупинився біля метро "Академмістечко" мало не на перехресті, в другому ряді, висадив всіх пасажирів і відправився назад", - повідомляє видання.
У результаті у водія маршрутки №401 за один рейс виявилося 33 порушення ПДР. Виходить, якщо в середньому водій робить 15 рейсів на день, він потенційно порушує правила близько 500 разів!
Після першого експерименту журналісти попрямували на вул. Наумова. Зокрема, водій маршрутки №437 примудрився навіть підрізати тролейбус. Стартувавши на вул. Наумова в напрямку Виноградаря, де водій систематично підбирав пасажирів у недозволених місцях, далі - двічі звернув із другого ряду, 2 рази підрізав і розігнався в районі Виноградаря до 82 км на годину. У результаті було зафіксовано 35 порушень. Після експерименту водій, нервово покурюючи, зазначив: "Це все на автоматі, я навіть не помітив порушень. Гонок я не влаштовував і, начебто, їхав за правилами. Всі так їдуть".
В асоціації перевізників Києва не заперечують, що водії маршруток не ангели, але роблять акцент на тому, що вони порушують нарівні з усіма. "У нас нічим не гірше закони, ніж у Європі, але їх не виконують. Що стосується маршруток, то основне порушення у них - це правила висадки і посадки пасажирів. Але часто водій маршрутки не винен - адже всі зупинки заставлені машинами, хоча, за правилами, повинні стояти в 30 метрах від них. Тому доводиться висаджувати у другому і третьому рядах", - сказав глава асоціації Валерій Липецький.
У столичній ДАІ повідомили, що систематично проводять рейди. Зокрема, останній тривав 4 дня і в результаті - 477 порушень. При цьому 2 водія перевозили людей будучи напідпитку. Один з них взагалі опинився без прав. Оштрафували 49 водіїв за перевищення швидкості, 154 водія - за відхилення від маршрутів. Серед 94 оглянутих автобусів - 50 з несправностями шин, 15 - рульовим управлінням, 10 - з незаконно встановленими додатковими сидіннями. У підсумку на посадових осіб склали адмінпротоколи.