Журналісти направили запити в КМДА, але відповідь поки не надійшла.
Верховна Рада внесла зміни до державного бюджету на 2019 рік і забрала правку, яка дозволяла столиці не повертати державі борг у 3,6 мільярдів гривень. Щоправда, половину з цієї суми все ж таки залишили через те, що наявні кошти на соціально-економічний розвиток столична влада використати ще не змогла, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
На засіданні бюджетного комітету мер Києва Віталій Кличко вимагав для столиці більше грошей: "Не забирайте наше! Ми і так віддаємо більше, ніж інші. У нас вимоги більші, ніж в інших". Мер намагався захистити одну зі статей бюджету поточного року, яка дозволяла місту не погашати борги державі, а витрачати ці гроші на великі будівництва. "У 2016-2018 роках за рішенням уряду та парламенту було погоджено списання боргових зобов’язань Києва за рахунок видатків розвитку міста у сумі близько 7 млрд грн на побудову, зокрема, таких об’єктів інфраструктури, як Печерська лінія метро, ЛЕД освітлення, і, відповідно, Воскресенський міст", - пояснила нардеп від "Слуги народу" Леся Забуранна.
На сьогодні борг столиці перед державою складає близько 9 мільярдів гривень. Стаття про його реструктуризацію в бюджеті з’явилася за попередньої влади – але за умови, що ці гроші місто використає на добудову Подільсько-Воскресенського мосту та ділянки метро на Виноградар. "У Києві досить великий борг, і відбувалося це відповідно до закону шляхом того, що місто видає капітальні видатки на будівництво великих інфраструктурних проектів – держава скасовує борг", - пояснила нардеп від "Слуги народу" Ганна Бондар.
Саме інфраструктурні проекти, кажуть депутати, і прикривали цю схему. За рахунок державного бюджету місто перераховувало забудовниками аванс у 100%, роботи починалися, а потім гроші нібито закінчувалися. Після цього кошторис збільшували вдвічі або втричі, але вже за кошти з бюджету міста. "Уряд давав йому дозвіл на 100% аванс, який він успішно видавав своїм друзям. Друзі зараз розмістили кошти на депозитах. Отримають величезні відсотки. І коли зараз нова влада не дозволила йому продовжувати цю схему, то в нього виникла проблема, бо йому немає за що завершувати це будівництво", - вважає депутат Київради Ілля Сагайдак.
Саме за таким сценарієм, на його думку, триває будівництво Шулявського шляхопроводу. Спочатку Кабмін виплатив фірмі, що належить другу Кличка Максиму Микитасю, аванс в розмірі 600 мільйонів гривень, а тепер кошторис будівництва вже більше мільярда та продовжує зростати. А міст усе ще недобудований. "Питання щодо виділення додаткових коштів для бюджету Києва полягає не в тому, що цих коштів немає, а полягає в тому, наскільки ефективно вони використовуються. Наприклад, для метро на Виноградар було анонсовано робіт на близько 3 млрд грн – з них закрито актами робіт лише 3% цих коштів. Це означає, що вони знаходяться на депозитах друзів діючого мера – і вони з цих коштів отримують ще дивіденти", - каже нардеп від "Слуги народу" Олександр Ткаченко.
Кореспондент ТСН Валерія Ковалінська