Вагони закуплять за кошти ЄБРР: на 50 вагонів витратять 50 мільйонів євро.
У Києві для столичного метро планують закупити 50 нових вагонів. Половина з них будуть незвичними для київської підземки – з наскрізним проходом для пасажирів. Тобто, між вагонами можна пересуватися, як у швидкісних поїздах Інтерсіті.
Про це пише інтернет-видання "Сьогодні".
Вагони закуплять за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку. На 50 вагонів витратять 50 мільйонів євро.
У ЄБРР також повідомили, що підтримають розширення мережі київського метрополітену до Виноградаря. Незвичні для киян поїзди курсуватимуть саме на зеленій гілці – Сирецько-Печерській.
Раніше повідомлялося, що тендер відбудеться в березні цього року. Але терміни можуть змінити.
"Процедуру закупівлі нових вагонів повністю проводить ЄБРР. Тендер оголошений, але відбір учасників ще не закінчився. Вагони незвичайні тим, що вони будуть прохідними. Все інше в них буде, як в звичайних поїздах, які на цей момент працюють на лініях. Про дизайн вагонів, їхній колір і інші особливості можна буде говорити, коли виробники подадуть свої заявки", – розповіли у Київському метрополітені.
Тендерні процедури планують завершити у серпні. А підписання договору заплановано на жовтень. Після цього поїзди передадуть Київському метрополітену в експлуатацію. Йдеться про десять складів. Як відомо, поїзд в Київському метро складається з п'яти вагонів. Половину складів закуплять із наскрізним проходом, а іншу – без нього.
Потяги необхідні для зеленої гілки метрополітену, яка збільшується у бік Виноградаря. Вони знадобляться, коли завершиться будівництво двох нових станцій метро "Мостицька" і "проспект Правди". Ці станції обіцяють здати в експлуатацію наприкінці 2021 року. Склади необхідні, щоб не збільшувати інтервал руху поїздів на зеленій гілці після відкриття нових станцій. Вже нині на станціях "Позняки" і "Харківська" в годину-пік поїзди перевантажені. Якщо ще збільшити інтервал руху, то це може мати серйозні наслідки.
Експерти кажуть, що у всьому світі метрополітени закуповують поїзди з наскрізним проходом. Переваг у них набагато більше, ніж у старих вагонів, які використовуються у нас.
"Перш за все – наскрізний прохід у вагонах збільшує місткість складів, оскільки наразі простір між вагонами у нас не використовується. А в наскрізному вагоні – це місце, де можуть перебувати пасажири під час руху поїзда. Більше того, такі склади дозволяють пасажирам рівномірно розподілятися по всьому поїзду, а не скупчуватися, наприклад, в одному-двох центральних вагонах. Наші станції глибокого залягання побудовані так, що проходи між центральним залом і платформою є тільки до центральної частини поїзда, і в торцеві вагони йде дуже мало пасажирів. При використанні наскрізних вагонів, пасажири зможуть зайти у будь-який з них і рівномірно розподілятися вагонами на свій розсуд", – пояснив експерт з транспорту Олександр Кава.
Нагадаємо, Київський метрополітен спростував інформацію про зупинку будівництва метро на Виноградар.