Стрибати на рейки, щоб допомогти вибратися пасажиру, небезпечно.
У Києві почастішали випадки падіння пасажирів на рейки метрополітену. Одні виявляються під колесами поїзда через неуважність, інші стрибають на колію за власною волею, а в когось різко погіршується самопочуття і пасажир непритомніє.
Про це йдеться у сюжеті "Сніданку з 1+1".
За словами, чергової столичного метро, упродовж року на одній станції може статися понад шість трагічних випадків і теоретично кожен пасажир може опинитися у небезпеці. Утім, дотримуючись простих правил, шанси врятуватися збільшуються.
І перше, що потрібно знати, це інтервал між поїздами. Зокрема, зранку й увечері – це дві хвилини, після обіду – чотири-п’ять. Дізнатися, через скільки прибуде потяг можна із екрану, що розміщений на станціях. Від цього залежить, яким варіантом порятунку реальніше скористатися.
У разі, коли до прибуття потягу залишаються лічені секунди, пасажирам радять рівно лягти у лоток між рейками і тоді поїзд вас не зачепить. Крім того, у столичному метрополітені наголошують, що стрибати на рейки, щоб врятувати людину, небезпечно.
У жодному разі не можна ставати на контактну рейку, адже там висока напруга - 825 вольт, тому електричним струмом може вбити не тільки того, хто впав на колії, але й того, хто намагається допомогти. У цій ситуації слід одразу попередити чергового по станції. Спеціалісти знеструмлять контактну рейку, і пасажира можна буде дістати. Якщо ж часу обмаль і потяг вже прибуває, потрібно дати спеціальний сигнал машиністу – рухати по колу будь-яким предметом.
"У нас це називається сигнал зупинки. Машиніст, у такому разі, зробить три короткі гудки: це означатиме, що він в курсі ситуації, яка трапилася на станції, і почне сповільнювати рух", - каже чергова по станції.
Нагадаємо, 12 липня на станції метро "Оболонь" жінка впала під потяг. Її тіло рятувальники діставали за допомогою ручних нош. Крім того, через декілька днів ситуація повторилася. Зранку 17 липня на станції метро "Олімпійська" на колію впав пасажир. Чоловік, на щастя, вижив.