Олександр Бродський уникає зустрічей з журналістами, але досі може бути причетний до корупційних схем у місті.
Київ має аж два генеральні плани розвитку. Жоден із них не працює практично, але дозволяє заробити продажним чиновникам. У столиці України - сотні незаконних будівництв, ідеться у сюжеті ТСН.Тиждень.
Звичайний спальний район Осокорки. Вулиця Срібнокільська, шматок дороги на якій здали в оренду. Там, де ще нещодавно був жвавий автомобільний рух, прямо на проїжджій частині орендар зірвав асфальт і збирається будувати торговельно-розважальний центр.
І щоб не робили обурені жителі, куди б не писали і скільки б мітингів не збирали – столичним чиновникам начхати. Продажні посадовці та депутати, видані ними документи дозволяють назвати дорогу ділянкою під забудову і віддати в оренду навіть шматок асфальту посеред вулиці.
Три десятки людей укотре збираються під парканом увечері, після роботи. Їхнє бажання єдине - почути на яких підставах в них забрали дорогу. Але сюди вкотре приїздить тільки поліція, яку викликає забудовник. Нікого з відповідальних чиновників мерії тут не бачили поки що жодного разу.
Франсуа з песиком теж вийшов мітингувати. Він із Франції, працює в Україні та постійно відвідує Батьківщину. "У Франції таке можливо? Так не можна. Це просто дурниці. Я не знаю, хто це взагалі дозволяє. Не можу зрозуміти. Повинен же бути якийсь закон. Тільки в 17-м столітті можна було таке накоїти", - обурений іноземець.
Раніше автомобілі рухалися в різні боки, а по середині була зелена зона. Але раптом половину проїжджої частини перекрили, ділянку обгородили парканом, намалювали жовту тимчасову розмітку і спрямували машини зустрічною смугою. За парканом уже здерли асфальт і почалися підготовчі будроботи. Хоча що саме тут буде - не знає ніхто, бо забудовник навіть паспорт об’єкта не встановив.
Приїхали дехто з чиновників лише нещодавно. Представник забудовника так і не з’явився. "Нами розпочата перевірка після звернення громадян. Як ви бачите, люди не задоволені, що на цій ділянці розпочаті підготовчі роботи до будівництва. Що встигли з’ясувати? З’ясували, що це на сьогоднішній день не дорога, а відведена земельна ділянка", - повідомив представник департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю КМДА Андрій Багнюк.
У Київавтодорі не можуть пояснити, що відбулось, хто наніс жовту розмітку.
Два тижні намагань зв’язатися з представником забудовника не дали результатів. Кінцевий бенефіціар, кажуть люди, сидить у парламенті в опозиційній фракції Віктора Медведчука "Опозиційна платформа - За життя".
Документальний обман
У столиці останні роки просто спостерігається транспортний колапс, але здавати в оренду дороги - крайнє нахабство.
Ділянкою під забудову вулицю Срібнокільська назвала ще сумнозвісна команда мера Леоніда Черновецького. Утім, знімати асфальт так ніхто і не наважився. Дозвіл на оренду сплив 2016–го. Про скандальне рішення ніхто й не здогадувався. Проте те, що побоялись при Чорновецькому, вирішили провернути при новому столичному голові. Забудовник тихенько аж в середині 2017 року, коли договір не діє вже майже рік, звертається в комісію Київради з питань торгівлі та підприємництва. Він просить подовжити термін дії оренди, але йому різко відмовляють. Якимось чином він добивається ще одного засідання і йому дають зелене світло.
Виявляється голова комісії з торгівлі Олександр Бродський заявив членам комісії, що площа земельної ділянки уже давно забудована і на ній розташований торговельно-офісний центр.
Фактично вже на цьому етапі відбулася фальсифікація. Комісія Київради подовжила оренду нібито під вже побудованим ТРЦ, але тільки звели паркан і здерли екскаватором асфальт. Далі, сфальсифіковані аргументи комісії Київради з питань торгівлі та підприємництва підтримала комісія з питань містобудування та архітектури. Рішення закріпили новим договором між забудовником та мером Віталієм Кличком.
Наразі у міській мерії проводять перевірку.
Ми багато говоримо про підозри: помилилася влада чи продала свої рішення. Та от вам живий приклад про тих, хто видає такі дозволи. І як це - в тих кабінетах - працює. Олександр Бродський, голова комісії Київради з питань підприємництва та торгівлі. Це він сказав, що тут давно вже не дорога, а стоїть великий торгово-розважальний центр і дав зелене світло на оренду вулиці. І якщо ви думаєте то дрібний міський чиновник – помиляєтесь.
Анатолій Паладюк був колись заможнім підприємцем, а сьогодні їздить на метро, бо немає грошей на бензин. За його словами, його просто 2008-го обдер до нитки Олександр Бродський. У той час фірми Бродського орендували в міста ледь не всі підземні переходи. Анатолій, як і сотні інших підприємців, брав у суборенду місця під власні торгові точки.
У двох переходах Анатолій викупив у Бродського право оренди на п’ять років за 10 тисяч доларів кожен. На підтвердження він надав розписки Бродського. "Мені продавали по 10 тисяч доларів за перехід. Таким чином, я купив в них два переходи. За два-три місяці Бродський підходить і каже, що вибач, але ситуація змінилась. Ми домовлялися так, що не будете платити, але тепер давайте нам платіть 50% від тієї оренди, що ми збирали", - пригадав чоловік.
2016-го Бродський уже був головою комісії київради з питань торгівлі й підприємництва. Попри конфлікт інтересів він володів площами в переходах, маючи повний вплив на рішення з їхнього виділення. "Спочатку було 50%, потім було 80%, а наприкінці 2016-го він вже підійшов і сказав, що ситуація ще раз змінилась. Останнім часом ми 80% віддавали, а потім каже, що треба вже 97% віддавати, інакше я вас всіх там", - додав експідприємець.
Анатолій окрім оренди та викупу переходів уклав десятки тисяч доларів у ролетні кіоски. Коли він відмовився платити Бродському 97% від прибутку, наступного дня прийшли "тітушки" і майно перетворилося на майно посадовця Київради.
Бродський жодного разу не відповів на телефонний дзвінок журналістів.
Такі люди й управляють найбільшим мегаполісом країни. Не допомагає навіть загроза загибелі десятків людей, бо будинок, навпроти якого вкрали дорогу і збираються звести великий ТРЦ, ледь урятували, а держава витратила велетенську суму. Усі квартири першого під’їзду згори донизу пробиті металевими рейками. Будинок лопнув і загрожував поховати всіх мешканців. Тепер споруда з 10-сантиметровими тріщинами тримається тільки на металевому каркасі. Чиновники ЖЕКу твердять: якщо поряд заб’ють хоч одну палю, з квартир треба тікати.
Найсумніше те, що люди на Срібнокільській знають - окрім них самих їхні інтереси не захистить ніхто. Такі вже правила гри в українській столиці.
Сергій Гальченко