Жодного загиблого пішохода під час ДТП у Фінляндії та 1,2 тисяч в Україні: як це вдається балтійській країні

Жодного загиблого пішохода під час ДТП у Фінляндії та 1,2 тисяч в Україні: як це вдається балтійській країні

У Гельсінкі водії можуть їздити зі швидкістю 30 км/год.

В Україні минулого року сталося вісім тисяч аварій із потерпілими за участю пішоходів і Київ у лідерах таких ДТП. А от в столиці Фінляндії упродовж 2019 року не загинуло жодного пішохода. Як Гельсінкі вдається унеможливлювати зіткнення і хто порушує в Україні, та що нам потрібно зробити, аби таких аварій стало менше, дивіться у сюжеті ТСН.19:30.

Найбільше аварій із пішоходами у столиці трапляється біля Дарницької площі. Нерідко винні у ДТП не лише водії-порушники, але й самі пішоходи, і часто не облаштовані спеціальні для них переходи.

Як стверджують поліцейські, порушників-водіїв, які не зупиняються перед переходами, та порушників-пішоходів майже порівну. Але якщо для кермувальників штраф 255 гривень, для пішоходів - уп'ятеро менше.

Жодного травмованого пішохода за рік: які ПДР забезпечують безпеку на дорогах Гельсінкі

Жодного травмованого пішохода за рік: які ПДР забезпечують безпеку на дорогах Гельсінкі

"Штраф за перехід у забороненому місці складає 51 гривню. Такі стягнення не можуть об'єктивно вплинути на думку і свідомість громадян", - зазначають патрульні.

У патрульній поліції наводять разючу статистику по Україні: третина усіх аварій минулого року сталися за участі пішоходів.
"За минулий рік трапилося понад вісім тисяч аварій із потерпілими за участі пішоходів. 1 261 пішохід загинув. І понад вісім тисяч отримали травми", - каже перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький.

Тим часом, у Кабміні зареєстрували законопроєкт, яким пропонується підвищити штрафи для пішоходів-порушників до 255 гривень. А от, стосовно водіїв, які перевищують швидкість, із ними планують боротися за допомогою автоматичної фіксації порушення.

Разом із тим, у столиці Фінляндії упродовж минулого року не загинуло жодного пішохода. У ДТП загалом постраждало троє людей, із них двоє мотоциклістів та один автомобіліст. Основними причинами безпечності доріг у Гельсінкі назвали тотальне зниження дозволеної швидкості для автомобілів, зокрема, до 30 кілометрів на годину.

"Ми збудували пішохідні зони та пішохідні вулиці, покращили пішохідні переходи, зробили підвищення на дорозі для примусового зниження швидкості та острівки безпеки між світлофорами", - розповідає інженерка з трафіку в муніципалітеті Гельсінкі Юссі Улі-Сеппяля.

Однак, у місті є щонайменше десять доріг, де можна їздити зі швидкістю 80 км/год. Але вони не перетинаються з маршрутами пішоходів, оскільки людям на них потрапити фізично неможливо.

У Гельсінкі швидкісні ліміти на дорогах знижували у кілька етапів. Ще наприкінці минулого століття там можна було їздити зі швидкістю 50 км/год, тоді за рік в середньому жертвами аварії було десять пішоходів. Останні роки дозволена швидкість була 40 км/год, за неї гинуло шість пішоходів на рік.

Антон Страшко та Галина Сергєєва

Повʼязані теми:

Стаття з добірки новин:
Аваріі та ДТП
Наступна публікація