Поліція запевняє, що українці поводяться у метрополітені спокійніше за північних сусідів.
Раптове шаленство римського ескалатора, котрий травмував футбольних фанатів московського ЦСКА, наштовхнуло на думку перевірити, чи можливе таке в Україні. Зокрема, в якому стані ескалатори київської підземки, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Повільний, покірний, роботящий – саме таким видається для більшості пасажирів ескалатор. Але інколи і він може збожеволіти. Випадок у римському метро не поодинокий. Січень цього року, Стамбул: ескалатор ковтає пасажира. Його витягли, але вже без ноги. Китай: жінка в останню мить встигає вихопити дитину з пащі ескалатора, але сама гине – її понівечене тіло знайдуть лише за чотири години. Тож жарти з таким, на перший погляд, сумирним механізмом погані.
"Арсенальна" – найглибша станція метро в у Києві, понад сто метрів. Для того, щоб підняти чи опустити пасажирів на таку глибину, одного ескалатора мало, їх треба два. Побачити, як виглядає ескалатор зсередини, дозволяють вкрай рідко – це режимний об’єкт. Здається, ці потужні шестерні можуть витримати десятки тонн навантаження. Вони й витримують, переконує доцент кафедри КПІ Людмила Мітюк. Обрив ескалатора трапляється вкрай рідко, але коли ж по ньому стрибати, він елементарно може зійти зі своїх рейок – і тоді гальмівний механізм безсилий. "Ескалатор міг зійти просто зі своїх направляючих і потім призвести до того, що сталася шкода", - каже вона.
Чи може римська аварія у метрополітені повторитися у Києві? У столичній поліції переконують, що ні. Футбольних фанів наші поліцейські у найближчі станції від стадіону не пускають, щоб не було тисняви. Коли ж вони пройдуть кілька кілометрів, то поводяться спокійніше, а в самому метро не дуже й пострибають на очах у поліцейських. "Випадків, що стрибають по ескалаторі чи розкачують вагони, у нас немає. Є випадки, коли вони стрибають у вагоні, який ще не їде, але даних людей працівники поліції заспокоюють і потім супроводжують у цьому ж рухомому складі", - пояснив начальник відділу поліції метрополітену Олександр Киричук.
Найчастіше на ескалаторах травмуються люди похилого віку або ж ті, що ніколи не бачили ескалатора. Перші вже не можуть тримати рівновагу на рухомих сходах, другі ще не вміють це робити, тому й падають. Щороку в столиці фіксується зо три десятки нещасних випадків, котрі стаються через неправильну поведінку людей. Тому до елементарних правил, які щокілька хвилин оголошують у метро, треба ставитися серйозно – про це кажуть і науковці, і працівники метрополітену. І нагадують найголовніші з них: не бігти по ескалаторі, не кидати дрібні речі на сходинки.
Кореспондент ТСН Олександр Загородний