Ремонт на кілька мільйонів: монети, підбори та мобілки ламають ескалатори метро в Києві

Ремонт на кілька мільйонів: монети, підбори та мобілки ламають ескалатори метро в Києві

Фото: УНІАН

Працівники підземки показали таємничу систему управління приладами на станціях.

Мало не щодня працівники київського метрополітену знаходять під ескалаторами копійки, підбори, мобільні телефони та навіть кухонні ножі. Люди гублять, а іноді й навмисне кидають предмети між східцями, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Таких "музейних експонатів" на кожній станції, де є ескалатори, збирається по кілька десятків. Кожна з них може коштувати бюджету підземки кількох мільйонів гривень. «Цю копійку просто розриває. Одна пролетить, друга пролетить, третя ламає зубець ескалатора», - каже речник метрополітену Наталія Макогон.

Монетка на кілька мільйонів: чим загрожує падіння предметів між східці ескалатора

Монетка на кілька мільйонів: чим загрожує падіння предметів між східці ескалатора

Нині триває черговий капітальний ремонт ескалатора на станції «Хрещатик». За два місцяці інженери мають перевірити всі вузли та замінити або відправити на ремонт зламане. «Загальна вартість капітального ремонту конкретно цього ескалатора – близько 6 мільйонів», - розповів керівник ескалаторної служби Микола М’ягкий.

На його пам'яті які тільки предмети не зупиняли механізми. «Найнезвичаніще – між ходовою частиною і балюстрадою попав набір ножів. Проїхався бігунок – і там нічого не залишається. Металобрухт», - каже він.

Загалом у столиці працюють 122 ескалатори метрополітену. Якщо їх з’єднати один з одним, то можна проїхати 22 кілометри – через увесь Київ. Глибоко під землею розташовано машинний зал, де знаходяться двигуни та інші механізми, які рухають східці та поруччя. Кілька років тому двигуни замінили на менш потужні, щоби ескалатори пішли трохи повільніше. Якщо мотор згорить, пасажири довго не чекатимуть, бо є запасний.

Іноді ж ламаються не лише двигуни а й поруччя – у столиці вже ставалися випадки, коли вони просто рвалися та травмували пасажирів. Фахівці пояснюють це дефектом завода-виробника, котрий неможливо визначити. Поширений міф, що поруччя йде швидше або повільніше за східці для того, щоб люди не засинали, майстер Олександр одразу розвінчує. «Ніхто цього спеціально не робить», - зізнається він.

Біля системи управління кожним ескалатором є прилад, що фіксує кількість пройдених кілометрів, гальмівний шлях, а також історію запусків, зупинок та ремонтів. До ремонту ескалатор має пройти майже 200 тисяч кілометрів – це приблизно 10 років роботи.

Кореспондент ТСН Антон Страшко

Повʼязані теми:

Наступна публікація