Причина у старих тепломережах.
У Києві дедалі частіше трапляються масштабні прориви теплотрас. Лише за день одночасно у двох районах столиці з-під землі забили потужні гейзери. Потерпілі, кажуть, не знають до кого звертатись і вимагати компенсацію. Про найгучніші аварії з підземними фонтанами та причини комунальної катастрофи, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
На Березняках 11 липня з-під асфальту забив потужний стовп води, який сягав дев’ятого поверху. Каміння, яке летіло з водою, пошкодило квартири та припарковані авто біля будинку. Мешканці району і досі під враженням від побаченого.
"Квартири позаливало. Йшло потоком. В однієї бабусі потоп", - кажуть мешканці.
Людмила з домашнім улюбленцем Мартіном мешкає на третьому поверсі. Масштабний прорив вона застала вдома. Пригадує, що уся квартира була залита водою. Каміння, яке вибивало вікна, залишилось у вазонах.
Крім того, у щонайменше шести автівок, які стояли припарковані біля будинку, у результаті прориву води зіпсувався корпус і розбилися вікна.
"Якщо будинок так побило, що про машину говорити. Кузов такий, ніби ковалі попрацювали", - кажуть потерпілі автовласники.
Червону "Хонду" киянина Миколи трощило просто на очах його дружини. А інший чоловік рятував свій Volkswagen, ризикуючи здоров'ям.
"Вибігаю, за фонтаном її (автівки - ред.) не видно. Думав, провалилася. На мене починає летіти каміння. На очах розноситься люк, падають брили", - зазначає киянин.
Постраждалі водії та мешканці будинку на Березняках сподіваються на компенсації від міської влади. Своєю чергою, у "Київтеплоенерго" закликають після таких аварій звертатись до них із заявою. І обіцяють відшкодування, але наскільки швидко виплатять гроші, чиновники поки не кажуть.
Того ж дня тепломережу прорвало і на правому березі Києва. А 5 липня на мосту Патона в Києві утретє за пів року стався прорив теплотраси. У результаті вода з труб водоспадом ринула в Дніпро.
Втім одна з наймасштабніших аварій з гейзерами сталась взимку 2020 року в Голосіївському районі біля Ocean Plaza. Тоді окріп залив і вулиці, і торговельний центр. У результаті дев'ятеро відвідувачів ТРЦ зазнали опіків. В асфальті утворилася яма й туди ледь не провалилася маршрутка із пасажирами.
Одна з причин таких аварій у зношеності тепломереж. Проблема тягнеться ще від 2018 року. Коли приватна компанія "Київенерго" після 17 років користування, ці інженерні споруди передала місту.
"Загальна протяжність тепломереж у Києві майже три тисячі кілометрів, зношені 80%. У ремонт вкладають мізер. Натомість у столиці з'являться нові висотки. Радянські комунікації не витримують навантаження", - пояснює ексміністр ЖКГ Олексій Кучеренко.
Тим часом, нардеп Олександр Дубінський пояснює для того, щоб розв'язувати цю проблему, слід переглянути план розвитку міста на наступні роки.
"Що з цим робити? Для цього, перше, потрібно зупинити хаотичне будівництво у столиці. Добудувати те, що будується, адже людей не можна залишати без квартир. І переглянути план розвитку міста на 2025, 2030 і 2040 роки", - каже Олександр Дубінський.