Покарання чи бізнес: хто заробляє на евакуації авто у Києві

Покарання чи бізнес: хто заробляє на евакуації авто у Києві

Фото: ТСН

Послуги з евакуації КМДА офіційно надають вісім підприємств.

У Києві рахунок іде на секунди - і вашої машини вже немає, навіть якщо ви на хвилиночку забігли в магазин. А потім доведеться витратити ще купу часу і грошей, щоб цю машину зі штрафмайданчика забрати.

Про це 13 грудня йшлося в сюжеті ТСН.Тиждень

В таку халепу ви можете потрапити рівно за 25 секунд, бо саме стільки може тривати повантаження авто на евакуатор.

Найбільше заробляє на цій евакуації - зовсім не місто, а - приватні фірми. Саме вони розчищають вулиці мегаполіса від звичайних, дорогих і навіть від надкоштовних машин, що припаркувалися з порушеннями. До речі, самі евакуатори часом дорожчі за суперкари, яких на себе вантажать. Один такий евакуатор – сучасний, з вертикальним завантаженням коштує близько 85 тисяч євро. Іноді вони навіть розбивають авто дорогою до штрафмайданчика.

Перші евакуації почалися лише в другій половині 2019 року. Хоча закон набув чинності у 2018 році. Київ, серед усіх міст України, став "евакуаційним - випробовувачем" законодавства щодо правил паркування у містах та відповідальності за їх порушення. Цим всім опікується Департамент транспортної інфраструктури столичної мерії. Він і укладає договори з евакуаторниками. І це їхні інспектори з паркування складають присягу майже як держслужбовці та виходять на вулиці боротися з порушниками.

То як все працює на ділі та де гроші зі штрафів - про це журналісти запитали в офіційному листі до КМДА, особисто сконтактували з керівником Департаменту та окремо з його пресслужбою. Проте там впродовж тижня не змогли роз'яснити ситуацію з евакуаторами.

510 гривень вартує штраф. 144 гривні - за один день на штрафмайданчику. І 1270 за послуги евакуації. І от з цієї суми лиш 255 гривень (штраф, за неправильне паркування, якщо плачений до 10 днів) або в кращому випадку 510 гривень (якщо оплачений невчасно) опиняться у міській скарбниці. Все інше - здобич фірми, що забрала авто. У Києві є три офіційних штрафмайданчики, куди звозять евакуйовані автівки. І за вимушене паркомісце там - теж треба буде заплатити. Цікаво, що майданчики закріплені за столичним управлінням Нацполіції. Майданчики працюють не цілодобово, а лише до 22:00.

Для усвідомлення всіх масштабів: лише за листопад попалося 6 458 автівок. Києву від цих порушників перепало два мільйони гривень. А евакуаторникам - понад вісім мільйонів.

У столичній мерії журналістам не повідомили, якими фірмами у них контракти стосовно надання послуг евакуації. Лише ТСН трохи розплутати цей клубок вдалося. Виявляється, що послуги з евакуації КМДА офіційно надають вісім підприємств. Два з них - комунальні. Решта шість компаній - приватні.

Тому мільйони йдуть у кишені приватників. І якщо для Києва - це, вочевидь, не проблема. То для тих, хто потерпіли від ДТП з евакуаторами - питання серйозне. Мова не лише про бюджет міста, а й про власний гаманець. Бо хто компенсує витрати, якщо все так спеціально заплутано?

Читайте також: 

Кара чи бізнес: хто заробляє на евакуації авто у столиці

Кара чи бізнес: хто заробляє на евакуації авто у столиці

Повʼязані теми:

Наступна публікація