За нинішніх темпів снігопадів місця для складування скоро не залишиться.
За останню добу з вулиць Києва вивезли майже 4 тисячі тонн снігу. Його доправляють на 24 спеціально облаштовані майданчики в промислових зонах столиці. Проте, за нинішніх темпів місця для складування скоро не залишиться. Київські дорожники знайшли вихід і ще три роки тому закупили дві снігоплавильні машини. Через малосніжні зими перевірити їхню роботу вдалося лише зараз.
Про це йдеться 11 лютого в сюжеті ТСН.19:30.
Так, величезний трактор під звуки попереджувального спецсигналу навантажує у ковш брили снігу. Проте головний на цьому майданчику інший агрегат. У народі його називають "пожирач снігу". Він щогодини здатен розтопити 60 тонн. Канадські розробники додумалися розігрівати не сніг, а воду. І вже у резервуар з теплою водою завантажується сніг.
"Стоїть компресор, він подає воду і за рахунок виру мішає сніг з водою. Температура тут 5-6 градусів", - пояснює працівник "Київавтодору" Віктор Пилипивський.
Щохвилини 900 літрів талої води відправляється у каналізацію. Перед тим проходить очищення через фільтри розташовані в снігоплавильній машині.
Київ закупив дві мобільні снігоплавильні машини ще 2018-го. Нині канадські агрегати весь столичний сніг розтопити не встигають. Тому від спеціальних майданчиків зберігання у столиці не відмовляються. По весні там сніг розтане і тала вода потрапить до місцевої річки Либідь.
За схожою схемою працюють у Львові. Але сніг там везуть не на околиці, а самісінькій центр.
"Ми його звозимо до пам’ятника Міцкевичу, там є великий люк, який йде в колектор, де тече річка Полтва. І власне в цей люк ми скидаємо сніг", - повідомила заступниця міського голови з питань житлово-комунального господарства Львова Ірина Маруняк.
У такий спосіб львівські чиновники економлять бюджетні гроші на вивозі снігу. Проте, снігоплавильні машини дозволяють зменшити витрати дорожників на 60%.
Нагадаємо, що сильні морози, які вже 12-14 лютого вдарять в Україні, 15-18 лютого стануть ще лютішими та місцями сягатимуть мінус 28-30°.