Один із позовів уже завершився судовою поразкою поліції.
Українська таксомоторна асоціація звинуватила в ігноруванні нелегальних таксистів, які шкодять офіційним перевізникам і піддають ризику життя пасажирів. Однак дослідження журналістів виявило, що інциденти і навіть трагедії трапляються в таксі незалежно від того, офіційне воно, чи незаконне, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Українські таксі поділяються на три категорії: фірмові, з власними машинами, таксі, де водії-підприємці отримують замовлення від офіційних диспетчерів, і нелегали. Як показав останній рік, в халепу можна вскочити в будь-якому з них. Постраждала від дій таксиста Олена каже, що замовила машину з умовою кількох зупинок через відомий сервіс. Але вже після першої зупинки таксист почав нервуватися і не підібрав її чоловіка. "Я його почала лівою рукою смикати за одяг: дядечку, зупиніться. Діти почали плакати. Це було дуже страшно, бо машина була практично неконтрольована. Він мене вдарив кулаком, ліктем не дістав", - розповіла постраждала.
Інший таксист просто вигнав із машини пасажирку за те, що дала печиво синові. "Це моя машина, і я забороняю в ній їсти. Кажу, вибачте, ми не їмо щось таке, повноцінний обід, це не їжа, котра забруднить вам салон. Дитина – важкий інвалід, у нього найважча група інвалідності – перша і підгрупа А. На що він заперечив: ну і що, що інвалід", - розповіла Яна Коршунова. На інтернет-форумах самих таксистів пасажирок мало-хто підтримав, його типові репліки були такі: "У нас таксі перевозить нормальних людей, які не використовують його як ресторан, туалет чи спальню", "Якби таратайка була паркова – то хоч гидьте в салоні. А так це власність водія".
Голова Української таксомоторної асоціації Андрій Антонюк вирішив боротися, але не з брутальністю водіїв, а з нелегалами. "Тінізація стає дуже великою. Вона в 2013 році була ще 85%, зараз скотилася до 99%. Ринок працює нелегально, ніхто не сплачує податки. І саме головне, що ніхто з водіїв не несе відповідальність за життя і здоров’я пасажира", - пояснив він. У ситуацію Антонюк винуватить поліцію, котра начебто потурає недобропорядним таксистам, і перший суд уже виграв. У поліції ж вважають, що претензії мають висувати не керівництву, а кожному копу окремо. "Протоколи складають особи, які є самостійними суб’єктами владних повноважень. Але не Національна поліція. Національна поліція, як орган влади, протоколів не складає", - пояснює Ганна Грімова.
Тим часом журналісти стали не просто свідками ігнорування копами таксистів на столичному залізничному вокзалі, а й об’єктом нападу та погроз від водіїв, котрих просили показати бодай щось із документів на право здійснювати перевезення чи принаймні страховку.
Кореспондент ТСН Станіслав Фещенко