Місяць мовного закону: найбільше повідомлень про порушення надійшло з Києва

Місяць мовного закону: найбільше повідомлень про порушення надійшло з Києва

Фото: ТСН.ua/Юлія Желонкіна

Майже половина звернень стосується відсутності української версії вебсайтів.

Місяць тому набрав чинності закон "Про забезпечення функціонування української мови як державної".

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь підбив підсумки першого місяця мовного закону. Зокрема, повідомив кількість звернень щодо порушень законодавства.

Відповідний допис Кремінь оприлюднив у Facebook.

Із допису випливає, що Київ та Київська область очолили рейтинг порушників мовного законодавства.

"За цей час надійшло 647 повідомлень від громадян України про порушення. З них на телефонну лінію надійшло 160 дзвінків. Найбільше повідомлень, звернень та скарг отримали з Києва та Київської області (284). Із Львівської області надійшло 58 звернень, які стосуються переважно порушень в інших регіонах України (про порушення у Львівській області лише 3), Харківської — 43, Одеської — 27, Дніпропетровської — 16, Запорізької — 7, Вінницької — 9, Полтавської — 16, Луганської — 7, Миколаївської — 6, Волинської — 5, Донецької — 4, Тернопільської — 6, Сумської, Чернівецької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Закарпатської, Хмельницька та Херсонська області — по 3 звернення, із Рівненської, Чернігівської, Черкаської областей — по 2", — написав Кремінь.

Водночас майже 300 звернень стосується відсутності української версії вебсайтів. 139 громадян поскаржилися на порушення своїх прав у сфері обслуговування. Розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою зафіксували 77 заявники з різних регіонів. 23 громадянина заявили про порушення норм закону у галузі освіти.

Збільшилася кількість звернень щодо порушення мовного законодавства в органах місцевого самоврядування.

Упродовж місяця штрафів так і не виписали.

"Станом на сьогодні не накладено жодного штрафу. Всі надіслані нами на адресу фізичних чи юридичних осіб вимоги про усунення порушень мовного законодавства, зокрема, за результатами проведених заходів державного контролю, були виконані", — зауважив Кремінь.

 

Рівно місяць тому, 16 січня 2021 року, набрала чинності ст. 30 Закону України «Про забезпечення функціонування...

Опубліковано Уповноважений із захисту державної мови Вівторок, 16 лютого 2021 р.

 

Нагадаємо, у Києві звільнили касирку супермаркету Novus за відмову обслуговувати клієнтку українською мовою. 

Зазначимо, в Україні від 16 січня набули чинності норми закону про обслуговування споживачів українською мовою. Згідно зі статтею 30 закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної", всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, мають обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою. Проте, на прохання клієнта, його обслуговування може здійснюватися іншою, прийнятною для сторін мовою.

Повʼязані теми:

Наступна публікація