Міст Патона може обвалитися: чи можливо врятувати споруду без втрати статусу архітектурної пам'ятки
Переправу капітально не ремонтували від початку спорудження.
© УНІАН
У столиці частково перекрили міст Патона, бо він просів. Міст капітально не ремонтували від початку його спорудження, бо це не дозволяє статус архітектурної пам'ятки. Як відремонтувати переправу через Дніпро, щоб врятувати споруду і не позбавити його історичного статусу, йдеться у сюжеті ТСН.19:30.
Столичний міст Патона частково перекритий. Робітники нині підійняли верхній шар асфальту і зараз прямісінько посеред мосту дірка крізь, яку видно Дніпро. Поміж бетону стирчать металеві конструкції. Саме через це дорожнє покриття на частині мосту Патона просіло. Саме тому було оголошено, що переправа потребує невідкладного ремонту. Рух транспорту у крайній правій смузі у напрямку лівого берега перекрили аж на тиждень.
Сюжети про міст Патона ТСН знімала неодноразово. Спочатку про те, як летіло гранітне облицювання на опорах, згодом - як кришиться бетон, тепер - як потрохи згниває каркас мосту.
Будь-якої миті споруда може обвалитись - такий невтішний висновок у фахівців інституту Патона. Корозія міст буквально з'їдає. "У цілому міст не весь ржавий. Ржавий тільки там, де протікає вода, а взимку це вода із солями і це корозія. Ситуація критична", - пояснив заступник директор НТК Інституту електрозварювання ім. Патона Валерій Позняков.
Відкрили міст у 1953 році і досі капітально не ремонтували. Як врятувати найдавнішу столичну переправу чиновники ламають голову уже не один рік. Зробити капітальний ремонт не дозволяє статус архітектурної пам'ятки.
Про необхідність порятунку мосту говорить і син конструктора споруди Борис Патон:"Велика спадщина культурна, науково-технічна. Ми розглядаємо так, що це ремонт, капітальний ремонт, а не спорудження нового моста. Природно, що все в світі вимагає доброго ставлення, особливо міст Патона".
Міністерство культури позбавити статусу пам’ятки може тимчасово і це допоможе провести потрібні роботи. Утім, тоді, якщо споруда вже не буде суцільно зварною, є ризик назавжди втратити цей статус.
В інституті Патона пропонують провести реставрацію за допомогою технологій відновити властивості металу. Так споруда простоїть ще зо два десятки років. Утім, зважаючи на темпи руйнування навіть такий метод уже втрачає актуальність.
Комісія розпочала детальний огляд переправи. Цей аналіз, який може затягнутись і на рік, має допомогти із вибором – реконструкція чи реставрація. Поки що там, де розвалюватиметься, лататимуть дірки, аби міст не обвалився остаточно.
Кореспондентка ТСН Олена Гущик.