Зі столичного метро вже до кінця року зникнуть жетони

Зі столичного метро вже до кінця року зникнуть жетони

Київська влада шукає методи боротьби з «зайцями». / Фото: transphoto.ru

В підземці можна буде їздити тільки по картках.

Київська влада вирішила замінити жетони електронним квитком у вигляді пластикової картки, яку можна поповнювати відразу на кілька поїздок. А вже в наступному році картами замінять і паперові квитки в наземному транспорті. Так у Києві збираються боротися з "зайцями".

Читайте також: Харків'яни вмовили метрополітен залишити їм жетони ще на місяць

В підземці до кінця року переобладнують 650 турнікетів під нові картки, встановлять 232 термінала з продажу одноразових квитків та 300 терміналів для поповнення карт. "Їх можна поповнювати на будь-яку кількість поїздок, а при вході на станцію - прикладати до зчитувального пристрою. Для туристів або тих, хто рідко користується метро, будуть паперові квитки", - повідомили в КМДА, передають "Вести".

На початку 2014 року картки з'являться і в наземному транспорті: трамваях, тролейбусах, автобусах і міській електричці. "Турнікетів не буде, але буде 4,5 тис. валідаторів. Це такі пристрої, при піднесенні до яких картки знімаються з неї гроші, а пристрої видають гучний сигнал - людина оплатила проїзд. На зупинках, кіосках та інших місцях Києва буде встановлено 700 POS-терміналів, які потрібні для поповнення пластикових карток. Також у Києві з'являться 300 терміналів з продажу карток", - зазначили в КМДА.

У мерії вважають, що за допомогою таких квитків вони позбудуться "зайців". "Ці квиточки і жетони не тільки морально застарілі, але й відкривають можливості для безбілетників. Зараз проїзд оплачують приблизно 80% пасажирів. Так і можливі розкрадання. Наприклад, в минулому році на одній зі станцій метро викрали виручку на 1 млн грн кілька касирів", - каже заступник голови КМДА Руслан Крамаренко.

Читайте також: До Дня Києва в метро запустять новий фотопоїзд із секретами підземки

Як показує світова практика, нові електронні квитки не дозволяють проскочити "зайцем". "Після впровадження подібних проектів майже у всіх містах збільшувалася виручка - люди починали оплачувати проїзд, тому що їм стало зручно це робити, не потрібно кожного разу шукати в продажу паперові квитки. А також зменшувалися розкрадання - розрахунок став безготівковим", - зазначив Крамаренко.

Впроваджувати проект "Електронний квиток" будуть повністю за рахунок інвестора - компанії "Альфа-пей термінал". Вартість проекту становить 120 млн гривень. Натомість інвестори отримають 8,47% від виручки. "Подібну схему нам запропонували в Європейському банку розвитку та реконструкції. В минулому році співробітники КМДА з'їздили в Белград, де нещодавно впровадили подібний проект. Зазвичай інвестору віддають 8-10%. Ми взяли нижню планку, тому окупатися інвестору він буде довго. Враховуючи, що тарифи на проїзд у транспорті в Белграді вищі, ніж у Києві в 2-2,5 рази, період окупності проекту в Белграді становить 6-7 років, у Києві - 8-10 років", - резюмував заступник голови КМДА Руслан Крамаренко.

Повʼязані теми:

Наступна публікація