Транспортний вузол, біля якого будують арену, не здатен буде пропустити такої додаткової кількості автотранспорту.
В Києві призупинили будівництво "Київ-арени" на перетині Столичного шосе та вул. Академіка Заболотного.
Про це повідомив головний координатор громадянської кампанії "Форум порятунку Києва" Віталій Черняховський.
"Перший крок до зупинення транспортного колапсу в районі Столичного шосе – вул. Академіка Заболотного зроблено: на вимогу громадськості призупинено дію експертного звіту по проекту будівництва "Київ-арени". Тепер наша задача не допустити відновлення будівництва та покарати корупціонерів, котрі дали "добро" на незаконне будівництво", - заявив Черняховський.
Він зазначив, що активісти "Форуму порятунку Києва" першими звернули увагу громадськості на можливі негативні наслідки через зведення "Київ-арени".
"Ми двома руками "за" проведення в Києві "Євробаскету-2015", але ця подія не повинна закупорити одну з найважливіших транспортних артерій столиці", – сказав Черняховський.
Саме тому, за словами активіста, організація звернулася до Генерального прокурора України, міської влади з вимогою перевірити законність проведення експертиз проекту "Київ-арени".
"Наші підозри підтвердили фахівці Мінрегіонбуду України. Зокрема дирекція ДП "Укрдержбудекспертиза" 16 грудня 2013 року призупинила дію сфальсифікованого експертного звіту від 29 вересня 2013 року щодо проекту будівництва спортивного комплексу на вул. Академіка Заболотного, 37. Підставою для такого рішення було виявлення відсутності нормативної необхідності машиномісць", - повідомив Черняховський.
За його словами, відсутність достатньої кількості паркомісць – це лише частина проблеми. Інша її складова полягає в тому, що транспортна розв'язка у принципі не здатна забезпечити такої пропускної здатності: по-перше, автопотік на цій частині кільцевої дороги, а також знаменитої Столички постійно зростає; по-друге, лише за останніх рік-два на перетині Столичного шосе та вул. Академіка Заболотного виросли перша та друга черги "Домосфери", будується "Атмосфера", "5 елемент", а також завершується будівництво "Арт-молу". Навіть за скромними підрахунками, транспортний потік на цій ділянці дороги у час пік зросте у 3–4 рази, що у 2–3 рази перевищує максимальну пропускну спроможність.
"Призупинення експертизи – це лише перший наш здобуток. На наступному етапі громадськість столиці повинні добитися відкликання дозволу на будівництво "Київ-арени". Також ми повинні провести громадську ревізію законності забудови інших об'єктів, розташованих у даному районі", – додав Черняховський. Він зауважив, що забудовник уже найближчим часом повинен припинити роботи, розібрати паркан і відновити зелену зону.
Координатор "Форуму порятунку Києва" також додав, що потрібно покарати всіх чиновників, котрі через корумпованість дали зелене світло будівництву цього об'єкту. Черняховський зауважив, що не можна створити прецедент, коли в рамках проведення Чемпіонату Європи з баскетболу приватній структурі передадуть у користування частину траси стратегічного значення, тоді як саме таке питання внесення на найближчу сесію Київради.
Як повідомлялося раніше, громадянська кампанія "Форум порятунку Києва" підняла тривогу щодо скандального будівництва спортивно-розважального комплексу на перетині важливих транспортних артерій: вулиці Академіка Заболотного, Столичного шосе та Дніпропетровського шосе. Згідно з оприлюдненою інформацією, цей комплекс розрахований приблизно на 20 тисяч місць.
Ці три вулиці фактично формують транспортний трикутник, транспортне навантаження на який у часи пік вже сьогодні у півтора-два рази перевищує проектну норму. У період проведення масових спортивно-концертних заходів на цьому об'єкті на цю розв'язку додатково прибуватиме понад 6–8 тисяч автомобілів і понад 500 автобусів. Транспортний вузол не здатен буде пропустити такої додаткової кількості автотранспорту, оскільки навантаження збільшиться приблизно учетверо від проектної норми. На відведеній землі не передбачено паркомісць на таку кількість транспорту. Це означає, що автомобілі паркуватимуться буквально на проїжджій частині і повністю паралізують рух на цій ділянці кільцевої дороги столиці.