А Київу газрожує зупинка глобальних будівництв.
Порівняно з 2012 роком, Київ недорахується 124 млн грн на освіту, 299 млн - на охорону здоров'я, 155 млн - на ЖКГ і 128 млн - на капбудівництві. Про це пише "Сегодня", заявляючи, що газеті стали відомі перші цифри з проекту нового бюджету столиці на 2013 рік.
В мерії кажуть, що все закінчиться підвищенням тарифів на комуналку і проїзд у транспорті, зняттям муніципальних надбавок для бюджетників і припиненням будівництв.
Причиною ж всьому грабіжницькі відрахування Києва до держбюджету - 8 млрд грн. А тому бюджет міста вже вирішили не приймати в принципі.
Олександр Попов заявив, що якщо не доб'ється поблажок від Кабміну, то "йому більше нічого робити в своєму кабінеті". Рішуче налаштовані і депутати Київради - це один з небагатьох випадків, коли і провладна більшість, і опозиція одноголосні.
Вони заявляють, що в цей четвер не затвердять бюджет на 2013 рік, а лише візьмуть його до відома. А місто буде жити за кошторисом 2012 року.
У проекті на 2013 рік закладено 16,7 млрд доходу і 17,7 млрд витрат. Але реально прибуткова частина буде нижче на 4 млрд гривень. Вилучення в держбюджет були і в минулому році, причому ті ж 8 млрд гривень, але майже вся сума поверталася. І це дозволяло компенсувати різницю в тарифах.
Як вже неодноразово заявляло керівництво метрополітену, обґрунтований тариф на проїзд - 3 грн замість 2 грн, а комунальна платіжка повинна бути більше десь на 25%. Під питанням розв'язка на Поштовій площі, будівництво метро на Троєщину.
Зі слів заступника голови КМДА Руслана Крамаренка, на Подільський міст потрібно 2 млрд грн, на будівництво метро на Троєщину - 1,6 млрд грн, на будівництво розв'язок - 4 млрд грн.
У проекті бюджету-2013 на всі будівництва передбачено 750 млн грн.
"Ці 750 млн передбачені в загальному фонді, з якого ми ще повинні виплатити 1 млрд грн заборгованостей. Тому на капбудівництво грошей немає", - говорить Крамаренко.
Правда, у такій ситуації дуже дивно виглядають витрати, наприклад, на Десятинну церкву - 40 млн грн. Але в Київраді говорять, що такі витрати ще можуть переглянути. А ось на утримання чиновників витрати точно скоротять - буде суворий ліміт на службові авто і табу на збільшення штатів.