Київських водіїв не порадували звільненням голови "Київавтодору"

Сам Глінський порівняв дороги столиці з собакою, яку не годують.

Голові «Київавтодору» дали місяць на те, щоб відродити дороги в столиці

Голові «Київавтодору» дали місяць на те, щоб відродити дороги в столиці / © tvplus.dn.ua

Фракція УДАР ініціювала розгляд на сесії Київради питання про звільнення за погані дороги глави "Київавтодору" Георгія Глінського. Хоч ініціатива зібрала 50 тис. підписів киян, звільнення не відбулося.

Влада, у якої більшість у Київраді, дала голові "Київавтодору" місяць на те, щоб відродити дороги в столиці. Кияни ж бунтують. У середу біля Кабміну відбулася чергова акція київських водіїв. Вони заблокували машинами вул. Грушевського і стали робити вигляд, що ремонтують колеса. Підприємці ж заробляють на поганих дорогах, налагодивши продаж сувенірних прапорців на авто з написом: "Я ненавиджу Автодор" із зображенням черепа з двома кістками у вигляді лопат, пише "Сегодня".

Георгій Глінський пояснює, що асфальт руйнується через великі перепади температур взимку. Але експерти вважають, що проблема не лише в цьому.

Екс-глава "Київавтодору" Володимир Жуков визнає, що ця зима - не з легких для доріг: "Асфальт лопається, як пляшка з водою, забута в морозилці. Але корінь проблеми в тому, що обсяги робіт впали з 1 млн 300 кв. м в 2007-му до 86 тис. кв. м в 2012 році. У Європі б такого не дозволили".

У результаті проводяться лише ямкові ремонти, сліди яких зникають з наступною зимою. Але екс-мер Києва і будівельник за фахом Олександр Омельченко говорить, що ями - гарна годівниця для нечесних на руку шляховиків.

"Я вважаю, що ямковий ремонт придумали злодії. При капбудівництві складається кошторис, а при латанні дірок не контролюється нічого. Добру половину грошей на цьому відмивають. Після нас технологія укладання асфальту постійно порушувалася. У воду кидають 5 лопат асфальту і притоптують. Де за останні роки ви бачили каток? Нового покриття за останні 7 років практично не робили", - каже Омельченко.

Сам Глинський звинувачення відкидає. "Нас другий тиждень перевіряють прокуратура, фінінспекція, навіть ДАІ. Буквально з лінійкою вивчають, який ямковий ремонт ми провели за 3 роки, які матеріали отримували, звідки, за якими цінами. Те, що ямковий ремонт не документується, неправда. Торік ми витратили на нього 17 млн грн", - сказав Глінський.

У приватних фірмах, які займаються ремонтом доріг, говорять, що у комунальників є багато хитрощів. "Замість 10 см асфальту зрізується 5 см, старий щебінь не змінюється, замість бітуму використовують дешевий замінник, а замість гарного асфальту поганий. Все це робиться у змові за давно перевіреною схемою", - розповіли в одній з фірм. В інший кажуть, що шляховики приторговують і знятим з дороги старим асфальтом - фуру крихти можна вигідно "загнати" якомусь дачникові. За словами Жукова, вторсировина дозволяє на 30% здешевити покриття при капремонті.

"За якістю він поступається свіжому асфальтобетону. Тим не менш, це відмінний чорновий матеріал для нижніх шарів дороги і для облаштування тротуарів", - сказав Жуков.

Георгій Глінський запевнив, що зрізаний асфальтобетон звозиться на підприємство "Київдорсервіс". "Можете придбати у нас по 60 грн за тонну. Просто місто виділяє мало коштів. У 2012 році відремонтовано 124,7 тис. кв. м дорожнього покриття, це 8,9% від нормативу. Якщо годувати собаку на 8,9%, то вона помре", - сказав Глінський.

"Зараз знаходжусь на сесії Київради. Депутати відмовились приймати рішення щодо звільнення з посади голови "Київавтодору", - коротко написав на своїй сторінці у Facebook громадський діяч Микола Даневич.

Замовити ремонт дороги можна і в приватних компаніях. Але виявилося, що це майже не реально. "Ініціативна група повинна вибрати підрядника, і написати лист у РДА. Фірма на підставі договору з громадянами робить роботу і отримує за неї гроші. Але потрібно закрити ордер у декількох інстанціях: районні ДЕУ, "Київенерго", "Київгаз", ДАІ. Вони знайдуть тисячі причин, щоб відмовити. А якщо не закриєш ордер, чекай штрафних санкцій аж до кримінальної справи. Тож таке замовлення можливе тільки при супроводі хорошого юриста, який би все це контролював", - розповів керівник ПП "Дорожнє управління-83" Євген Самофал.

Наступна публікація

Я дозволяю TSN.UA використовувати файли cookie