Київських водіїв не порадували звільненням голови "Київавтодору"

Київських водіїв не порадували звільненням голови "Київавтодору"

Голові «Київавтодору» дали місяць на те, щоб відродити дороги в столиці / Фото: tvplus.dn.ua

Сам Глінський порівняв дороги столиці з собакою, яку не годують.

Фракція УДАР ініціювала розгляд на сесії Київради питання про звільнення за погані дороги глави "Київавтодору" Георгія Глінського. Хоч ініціатива зібрала 50 тис. підписів киян, звільнення не відбулося.

Влада, у якої більшість у Київраді, дала голові "Київавтодору" місяць на те, щоб відродити дороги в столиці. Кияни ж бунтують. У середу біля Кабміну відбулася чергова акція київських водіїв. Вони заблокували машинами вул. Грушевського і стали робити вигляд, що ремонтують колеса. Підприємці ж заробляють на поганих дорогах, налагодивши продаж сувенірних прапорців на авто з написом: "Я ненавиджу Автодор" із зображенням черепа з двома кістками у вигляді лопат, пише "Сегодня".

Георгій Глінський пояснює, що асфальт руйнується через великі перепади температур взимку. Але експерти вважають, що проблема не лише в цьому.

Екс-глава "Київавтодору" Володимир Жуков визнає, що ця зима - не з легких для доріг: "Асфальт лопається, як пляшка з водою, забута в морозилці. Але корінь проблеми в тому, що обсяги робіт впали з 1 млн 300 кв. м в 2007-му до 86 тис. кв. м в 2012 році. У Європі б такого не дозволили".

У результаті проводяться лише ямкові ремонти, сліди яких зникають з наступною зимою. Але екс-мер Києва і будівельник за фахом Олександр Омельченко говорить, що ями - гарна годівниця для нечесних на руку шляховиків.

"Я вважаю, що ямковий ремонт придумали злодії. При капбудівництві складається кошторис, а при латанні дірок не контролюється нічого. Добру половину грошей на цьому відмивають. Після нас технологія укладання асфальту постійно порушувалася. У воду кидають 5 лопат асфальту і притоптують. Де за останні роки ви бачили каток? Нового покриття за останні 7 років практично не робили", - каже Омельченко.

Сам Глинський звинувачення відкидає. "Нас другий тиждень перевіряють прокуратура, фінінспекція, навіть ДАІ. Буквально з лінійкою вивчають, який ямковий ремонт ми провели за 3 роки, які матеріали отримували, звідки, за якими цінами. Те, що ямковий ремонт не документується, неправда. Торік ми витратили на нього 17 млн грн", - сказав Глінський.

У приватних фірмах, які займаються ремонтом доріг, говорять, що у комунальників є багато хитрощів. "Замість 10 см асфальту зрізується 5 см, старий щебінь не змінюється, замість бітуму використовують дешевий замінник, а замість гарного асфальту поганий. Все це робиться у змові за давно перевіреною схемою", - розповіли в одній з фірм. В інший кажуть, що шляховики приторговують і знятим з дороги старим асфальтом - фуру крихти можна вигідно "загнати" якомусь дачникові. За словами Жукова, вторсировина дозволяє на 30% здешевити покриття при капремонті.

"За якістю він поступається свіжому асфальтобетону. Тим не менш, це відмінний чорновий матеріал для нижніх шарів дороги і для облаштування тротуарів", - сказав Жуков.

Георгій Глінський запевнив, що зрізаний асфальтобетон звозиться на підприємство "Київдорсервіс". "Можете придбати у нас по 60 грн за тонну. Просто місто виділяє мало коштів. У 2012 році відремонтовано 124,7 тис. кв. м дорожнього покриття, це 8,9% від нормативу. Якщо годувати собаку на 8,9%, то вона помре", - сказав Глінський.

"Зараз знаходжусь на сесії Київради. Депутати відмовились приймати рішення щодо звільнення з посади голови "Київавтодору", - коротко написав на своїй сторінці у Facebook громадський діяч Микола Даневич.

Замовити ремонт дороги можна і в приватних компаніях. Але виявилося, що це майже не реально. "Ініціативна група повинна вибрати підрядника, і написати лист у РДА. Фірма на підставі договору з громадянами робить роботу і отримує за неї гроші. Але потрібно закрити ордер у декількох інстанціях: районні ДЕУ, "Київенерго", "Київгаз", ДАІ. Вони знайдуть тисячі причин, щоб відмовити. А якщо не закриєш ордер, чекай штрафних санкцій аж до кримінальної справи. Тож таке замовлення можливе тільки при супроводі хорошого юриста, який би все це контролював", - розповів керівник ПП "Дорожнє управління-83" Євген Самофал.

Повʼязані теми:

Наступна публікація