Соціальне таксі для людей з інвалідністю: як працює у Києві та чому багато нарікань

Соціальне таксі для людей з інвалідністю: як працює у Києві та чому багато нарікань

Соціальне таксі для людей з інвалідністю: як працює у Києві та чому багато нарікань

Фото: ye.ua

Столиця закупила 20 нових соціальних таксі.

Безкоштовно з'їдити до лікарні або аптеки на спеціально облаштованому транспорті - така можливість відтепер у Києві з'явиться у більшої кількості людей з інвалідністю. Таке собі соціальне таксі, яке довезе в будь-яку точку столиці, з електропідйомниками і аптечками. Водії допомагають вийти з квартири і сісти. Але візочники все одно мають причини бути невдоволеними.

Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.19:30.

Аби користуватися соціальним таксі, люди з інвалідністю повинні стати на спеціальний облік. А возять до лікувальних, реабілітаційних та інших закладів.

Наталія Крук збирається до суду на іншому кінці Києва. Але на візку далеко не доїде. Тож набирає номер безкоштовного муніципального таксі для особливих людей. Та виклик марний. У жінки просять паспорт і довідку про погане здоров'я. Лише після цього приїдуть - за день чи два. На соціальний транспорт – черга.

"У тім-то й річ, що є обмеження. Для того, щоб я викликала це таксі, мені треба подати документи про інвалідність. Якщо це університет, то треба виклик на сесію подавати, розклад, коли мені потрібен транспортний засіб", - говорить Наталія Крук.

20 новеньких автобусів закупила столична мерія для людей з особливими потребами. Кожен розрахований на трьох візочників із супровідниками. Враховуючи старі буси, автопарк зріс удвічі. Але і цього замало.

"Роботи вистачає. І ці машини якраз та допомога, яку ми хотіли. Ці зручні автомобілі, я ж вам кажу: телебачення, кондиціонери", - говорить водій Станіслав Дерев'янко. У нього за день вже було три рейси.

Замовлень забагато, нарікає директор департаменту соціальної політики Юрій Крикунов. Якщо є вільні машини, пасажира доставлять не тільки до лікарні, а й на вокзал чи до близького родича. Головне - зареєструватися.

"Чому процедура відносно складна? З тим, щоб позбавитися ганебних практик. Припустимо, недобросовісний водій вирішив підвести мішок картоплі на ринок. До речі, якщо людина вже є в нашій базі, якщо вона користується цією послугою, додатково надавати весь пакет документів немає жодної необхідності", - пояснює Юрій Крикунов.

Два десятки безкоштовних таксі – крапля в морі, заявляють в Асамблеї людей з інвалідністю. Фізичні труднощі відчуває кожен десятий киянин. Це 300 тисяч людей, яким щодня кудись треба.

Житель столиці Володимир Азін каже, що особисто для нього не проблема проїхати в метро чи тролейбусом. Та тільки дістатися їх він не може без ліфтів і пандусів.

"Наприклад, метрополітен – це один з найнедоступніших видів транспорту. Практично 90% станцій у Києві недоступні. Дуже багато маршрутних таксі. Оці "Богдани", які їздять, вони не доступні для людей з порушенням опорно-рухового апарату", - говорить Володимир Азін.

Кияни з інвалідністю мають до соціального таксі чимало претензій. Але ще більше – до комфорту самої столиці. Люди готові пересуватися самотужки. І платити за транспорт. Адже хочуть не подачок, а поваги, яка дозволить їм не почуватися зайвими у рідному місті.

Станіслав Фещенко

Соціальне таксі: кияни з інвалідністю скаржаться на роботу нового облаштованого транспорту

Соціальне таксі: кияни з інвалідністю скаржаться на роботу нового облаштованого транспорту

Повʼязані теми:

Наступна публікація