Росіяни можуть залишити Київ без метро через скажені борги
Метрополітен винен майже два мільярди гривень за придбані в 2009 р. вагони.
© УНІАН
Російська компанія-кредитор може зупинити українську підземку. Борг за придбані ще сім років тому для київського метрополітену вагони нині сягнув захмарної суми в майже два мільярди гривень, ідеться в сюжеті ТСН.19:30.
У 2009 році купили сто вітчизняних і російських вагонів. Розплатитися за них одразу не могли. Борг у майже півмільярда гривень обріс штрафними санкціями та примножився через падіння курсу гривні до долара. В підсумку сума стала катастрофічною.
"Позов до нас – мільярд і дев'ятсот мільйонів. Колишні керівники метрополітену заключили невигідну додаткову угоду з "Укррослізингом", яка зробила борг у два з половиною рази більше", - пояснив представник КМДА Ілля Сагайдак.
"Вважаємо, що є можливість по основній сумі боргу йти домовлятися на реструктуризацію. Бо місто вже заплатило 800 мільйонів", - додав він.
Цей борг уже визнав Господарський суд Києва. Там метрополітену заборонили використовувати неоплачені вагони. Та поки в розгляді буде апеляція, вони досі їздять по рейках.
"Якщо зараз місто вилучить сто вагонів – це буде транспортний колапс. Нам треба збільшувати інтервали, стримувати людей на станціях. У нас сто відсотків загруженість вагонів, ми не можемо зараз взяти і забрати ті вагони", - пояснює Сагайдак.
Компанія-позивач наразі від коментарів відмовляється, Але обіцяє їх надати ближчим часом.
У самому київському метрополітені про жодний колапс говорити не хочуть. Кажуть, що мають більше як 800 вагонів і навіть якщо уявити, що сотню таки заберуть, їх буде чим замінити.
Тим часом у Києві днями запустили перший розмальований потяг метро. Він курсує на Святошинсько-Броварській (червоній) гілці.
Кореспондент ТСН Людмила Бадалян