Керівництво підземки нарікає, що економічно обґрунтований тариф на проїзд має становити майже шість гривень.
У 2016 році Київський метрополітен планує розпочати готувати проекти щодо будівництва додаткового виходу із найбільш завантаженої станції "Вокзальна", а також багатостраждальної четвертої лінії – на Троєщину, задля подальшого пошуку інвесторів. Водночас на підприємстві нарікають, що нинішня ціна проїзду в 4 грн не покриває собівартість послуг, а тому вона має становити майже 6 грн.
Про це в інтерв'ю "Інтерфаксу-Україна" розповів начальник комунального підприємства "Київський метрополітен" Віктор Брагінський.
Торік у столичному метро пасажиропотік зменшився на 18,237 млн осіб (на 3,6% –з них 4% платні пасажири і 2,6% пільгові категорії) порівняно з 2014-м.
"Ще два роки тому в середньому в день на станції "Вокзальна" щодня було більше 80 тисяч пасажирів. Нині показник не доходить до 70 тисяч людей. Це говорить про те, що приплив пасажирів з області скоротився. Природно, це відбилося на фінансовому результаті підприємства, оскільки основа нашої діяльності – перевезення пасажирів. Якщо її показники падають, відповідно це відображається на доходах метрополітену", – наголосив Брагінський.
2015 рік метрополітен завершив зі збитком у 131 млн грн.
"Наше підприємство планово-збиткове, з огляду на те що тариф завжди був соціальним і дефіцит коштів компенсувався з міського бюджету", – зазначив посадовець.
"Нинішній фінансовий стан дозволяє нам забезпечувати безпеку перевезень і підтримувати діючу інфраструктуру. У той же час, оскільки тариф завжди залишається соціальним, в ньому не закладено можливість розвитку метрополітену, будівництво нових станцій або закупівлю рухомого складу. Економічно обґрунтований тариф – це той, який дає можливість підтримувати інфраструктуру, і в якому закладено відсоток рентабельності – прибутку для розвитку підприємства. На сьогоднішній день, за розрахунками економістів, він становить 5,78 грн, з урахуванням програми технічного розвитку, запланованої на 2016 рік. Собівартість проїзду зараз складає 4,21 грн, а середній дохід і того нижче – близько 3 грн. Хочу підкреслити, що після останньої зміни тарифу була впроваджена дуже широка сітка варіантів для пасажирів, де вартість проїзду варіюється від 4 грн до 3,06 грн. До того ж ми недоотримуємо компенсацію за пільгові категорії пасажирів", – нарікає Брагінський.
Політичного рішення про підвищення проїзду в метро поки що немає. Коли станеться можливе підвищення тарифу, не відомо.
"Якщо в бюджеті передбачається дотація, то питання зміни вартості не стоїть. Ми сподіваємося, що впораємося своїми силами, в плані поточних ремонтів і ті роботи, які спрямовані на розвиток підприємства будуть виконані", – запевняє керівник підприємства.
Серед загальної кількості пасажирів метрополітену 25% – пільговики. Компенсація за їхнє перевезення в 2015 році становила лише 30%.
Серед найперших планів метрополітену на 2016 рік – "будівництво другого виходу на станції "Вокзальна" і підготовка інвестиційного проекту, щоб подати його до Кабінету міністрів, щодо четвертої лінії метро – на Троєщину. Такий проект необхідний, щоб вийти на міжнародний рівень переговорів для отримання кредиту. Ми повинні розробити цей документ, затвердити його в Міністерстві економічного розвитку та торгівлі, подати на Кабмін і далі залучати державні гарантії для проведення робіт".
Почати будувати другий вихід на "Вокзальній" планують у 2017-му. Цьогоріч там мають намір виконати капітальний ремонт ескалатора.
З часом планують добудувати "заморожені" станції "Львівська брама" і "Теличка", а в довгостроковій перспективі – ще одна гілка метро на Виноградар.
Брагінський також назвав розміри зарплат працівників метрополітену. Машиніст отримує до 11 тис. грн, диспетчер – 8-9 тис. грн, черговий по станції – близько 6 тис. грн – це фахівці з високим рівнем відповідальності. Решта працівників заробляють близько 3,5-4 тис. грн.