Автомобіль нагадує українцям вже "несвіжий" китайський Chery.
Завод "АвтоЗАЗ" презентував нове авто, що відповідає екологічному стандарту Євро-6. Від старої "Славути" майже нічого не залишилось, а українські в цій автівці хіба що гвинти, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Музика, гарні дівчата та відчуття свята – понад п'ять років минуло відтоді, як "АвтоЗАЗ" припинив випуск майже культової "Славути". І от тепер нову машину презентують у столиці з розмахом.
Директор запорізького автозаводу розповідає, що "Славуту" розробляли разом із китайцями, але це – ексклюзивна модель, якої не виготовляли раніше.
"Це цілковито новий автомобіль, і ми не використовуємо жодних частин зі "Славути" попереднього покоління", - запевнив він.
Як тільки фотографії нової Славути з'явились в інтернеті, українці одразу помітили її подібність до китайської Chery. Розробники не приховують, що основні деталі справді китайського виробництва.
Власне українського в цій машині небагато – хіба що гвинти та пластмаса. Основне ж начіння – двигун, трансмісія тощо – це звичайна китайська Chery.
"Славута Нова" – це поки що концепт. Розробники кажуть, що модель будуть доробляти, намагаючись перейти на українські запчастини. Але автовиробники вже визначились із ціною – 146 тисяч гривень. За таку ж суму можна придбати непогану вживану іномарку. Але запорізькі конструктори впевнені, що їхнє творіння краще. Просто тому, що нове.
Прості українці від новинки не в захваті. "Мені не дуже подобається. Таке собі. Виглядає вона трохи пластиковою, я б сказав", - зізнався один із глядачів.
Про серійне виробництво "Славути Нової" говорити ще зарано, проте автовиробники сповнені оптимізму і готові завойовувати український ринок.
Власника "АвтоЗАЗу" Таріела Васадзе називають чи не найголовнішим противником скасування мита на ввезення машин з Європи. Сам він каже, що європейських вживаних автівок не боїться, але наголошує, що треба підтримувати українського виробника – аби люди мали робочі місця та отримували зарплату.
Хоча сам пан Васадзе віддає перевагу німецькому автопрому. Хоча, каже, має "Запорожця", але їздить переважно на "Мерседесі".
Тим часом в Україні може впасти ціна на уживані іномарки. Законопроект № 3251 значно зменшує ціну розмитнення вживаного авто, чим фактично прирівнює його розмитнення до тарифів нових машин. Адже в Європі, на відміну від України, не існує штучних податків для авто з пробігом.
Кореспондент ТСН Євген Назаренко