Верхню частину міста планують віддати пішоходам. Першою стане Поштова площа.
У запланованому: три підземні автошляхи, справжні, багатокілометрові, що мають розвантажити центр міста, і ще три - які йтимуть навіть під Дніпром. Один із них, довжиною 7 кілометрів, простягатиметься від площі Перемоги аж до метро Лівобережна.
"Майбутнє - за тунельним будівництвом. Транспорт треба все-таки прибирати з верхньої частини, віддавати її пішоходам", - впевнений директор інституту "Київдормістпроект" Володимир Воробйов.
Втім, поки що плани відкладаються. "Це потрібні дуже великі гроші, які сьогодні ні місту, ані державі не під силу", - каже заступник міністра фінансів Юрій Шевченко.
Тож як вихід розглядають варіант платних тунелів, будівництво яких фінансували б інвестори.
Зазначимо, що в четвер, 8 серпня, у Києві на Поштовій площі вже відкрили довгоочікуваний автомобільний тунель. Утім, це лише дещиця від того, чого потребує Київ.
Новий тунель відкривали прості робітники, які останні чотири місяці працювали над ним вдень і вночі.
Водії радіють появі тунелю, бо Поштова площа завжди була проблемним місцем, у якому скупчувалися великі затори. Натомість з відкриттям тунелю пропускна здатність руху зросла на третину. І за кілька місяців, кажуть автодорожники, затори взагалі зникнуть.
"Ми до Дня визволення Києва здамо другу частину тунелю, і таким чином повністю ліквідуємо затори в цьому напрямку", - запевнив на відкритті прем'єр-міністр Микола Азаров.
А от у пішоходів наразі незручності, адже на набережну доводиться добиратися лабіринтами тимчасових місточків. Та незабаром на місці чималого будмайданчика з'явиться нова площа. Обіцяють зробити навіть гарніше, ніж на Хрещатику.
"Це перше місце в Києві, де ми отримуємо зону відпочинку з повноцінним виходом на річку без перенесення шосе", - зауважив директор департаменту транспортної інфраструктури Києва Євген Водовозов.
Такому плану кияни радіють, аби тільки "гарно було".
Нагадаємо, що під Поштовою площею вже почали рити землю під торговий центр.
Кореспондент ТСН Олександр Шилко