За 2012-2013 роки підприємство зареєструвало 6 позовів від водіїв, які вважають причиною ДТП погані дороги.
У Києві з'явилися перші автомобілісти, які добилися від "Київавтодору" значної компенсації за пошкодження своїх машин через стан доріг.
Юрію Чудновцу вдалося відсудити 25 тис. грн за те, що люк серйозно пошкодив йому днище фургона. А Станіслав Синюк через суд домігся виплати 37 тис. грн за пошкоджену на вибоїнах машину Honda.
Обидва випадки сталися давно, але рішення судів з'явилися тільки зараз. Синюк розповів "Сегодня", що йому довелося довго боротися, щоб переконати суд у тому, що два диски, дві шини, передній підшипник і стійка його Honda зламалися через яму на Гостомельському шосе в сніжному березні 2010 року. І в результаті він зумів у "Київавтодору" в судовому порядку вибити 37 тис. грн за ремонт.
"На своїй Honda Accord я наїхав на вибоїну на 1-м кілометрі Гостомельського шосе. Яма була глибиною від 10 до 47 см і завдовжки до 1,5 метра. Інспектори ДАІ все заміряли, сфотографували і переконали мене, що буде складено протокол на працівників дорожньої служби. Але обіцянки не дотримали: написали, що дорога в задовільному стані з незначними ямками глибиною максимум 4 см", - розповів нам Синюк. Він не здався і домігся складання протоколу на посадову особу ДЕУ Святошинського району, а потім виграв справу в суді. Шляховики змушені були заплатити 37 тис. грн.
А днями Київський апеляційний господарський суд постановив, щоб Шевченківське райуправління "Київавтодору" виплатило 27 тис. грн. за пошкоджений у ДТП фургон Lanos, за кермом якого був киянин Юрій Чудновець. Сама машина належить підприємству, на якому він працює. Позов до управління "Київавтодору", правда, подавав не сам Юрій, а страхова компанія. Суд ухвалив, що шляховики порушили "норми безпеки дорожнього руху при утриманні люкового господарства".
"Люк я бачив. Переді мною їхала маршрутка, яка його трохи підняла. Ліворуч і праворуч від мене були машини, а тому маневрувати не можна було. Я зачепив люк, і його закрутило мені прямо в бак. Я вилетів зі свого ряду на зустрічну смугу, проїхав три ряди і вперся в паркан. Пощастило, що нікого не зачепив, та і постраждав я тільки морально - дві години приходив до тями. Знизу машина була повністю розбита, а люк стирчав прямо в бензобаку. Дивно, що не вибухнув. Були швидка, міліція, пожежники, які заливали водою бензин і масло", - розповів Юрій.
Комунальники після рішення суду першої інстанції вирішили подати апеляцію, оскільки, на їхню думку, повинен відповідати виробник настільки не якісного люка. Однак їхні доводи суд не прийняв.
За словами головного інженера "Київавтодору" Василя Мельниченка, за 2012-2013 роки підприємство зареєструвало 6 позовів від водіїв, які вважають причиною ДТП погані дороги. "Районне ДЕУ буде відшкодовувати збиток власникові "Ланоса". Решта 5 справ ще в судовому провадженні. Вони стосуються стану доріг в зимовий період. Водії стверджують, що слизька дорога призвела до зіткнення", - сказав Мельниченко. Юристи говорять, що довести провину шляховиків - справа довга, але реальна. Але для цього треба правильно зібрати доказову базу.
"Як правило, ДАІ складає протокол не на те, що шляховики не лагодять траси, а що водій "не переконався в безпеці маневру і не витримав дистанцію". Тому треба домагатися, щоб у протоколі були зафіксовані ями. І тільки цей протокол треба підписувати. Попутно необхідно фіксувати все, що є - робити знімки, відео, брати показання свідків. Після цього можна подавати до суду, і у вас будуть шанси виграти справу", - говорить юрист Павло Романенко.