Столичні чиновники визнали, що без мікроавтобусів не обійтись.
На сайті Київської міськдержадміністрації з'явилась петиція, у якій активісти вимагають замінити маршрутки на автобуси та електротранспорт. "Розробити спільно з перевізниками трирічний план повної відмови міста від "маршруток" із подальшим переходом на лише маршрутні автобуси та електротранспорт, які курсуватимуть за чітко визначеним графіком", - йдеться у тексті.
Петиція вже набрала понад 10 тисяч голосів, тому її розглядають у КМДА, йдеться у сюжеті "Сніданку з 1+1".
Така петиція пов'язана з тим, що пасажири скаржаться на відсутність комфорту і безпеки. Проте маршрутки наразі виконують важливу функцію в столиці. "Вони всі ось-ось розваляться. На них дуже небезпечно їздити. Маршрутки просто частіше ходять, але вони маломісткі", - вважає киянка Юлія.
При цьому маршрутки хвалять за швидкість, адже автобуси ходять не так часто, як це потрібно. В інших містах до маршруток теж ставляться неоднозначно. Так, у Херсоні їх вважають зручними, а тернополяни хочуть бачити їх більш чистими і зручними.
Самі ж водії маршруток запевняють, що не буде маршруток – все зупиниться. "Порвались дроти в тролейбуса. Перш ніж його відремонтують, що люди робитимуть. Зійшов трамвай з колії, що люди будуть робити? Зникла електроенергія, що люди робитимуть?", - задаються водії.
Європейський досвід свідчить, що без міні-автобусів дійсно не обійтись. У Берліні вони часто обслуговують або маршрути із малим пасажиропотоком, або здійснюють нічні рейси. У Відні та Барселоні курсують вузькими вуличками, якими важко проїхати звичайним автобусам. З обов'язкових умов - місце для інвалідного візка і зручні пандуси. Та з маршрутними таксі по-українськи іноземці не знайомі. Слова марштрутка вони ніколи не чули.
Наразі у Київраді працюють над покращенням їхнього стану і зменшенням кількості. Однак зовсім відмовитись від них, як просять активісти у петиції на сайті КМДА, не вдасться. Чиновники переконують, що є маршрутки, які підвозять пасажирів до великих магістралей. Таким чином, сенсу використовувати великі автобуси немає через відсутність пасажиропотоку. Наразі у столиці існує 170 маршрутів, які обслуговують майже дві тисячі маршруток, якими щодня користується близько півмільйона пасажирів.