Люди дивуються, обурюються і шукають правди.
Нацкомісія з питань енергетики та комунальних послуг затвердила збільшення тарифів на тепло для 18 компаній-виробниць. Ціни зростуть із 1 січня, але в кожному регіоні по-різному, зокрема в Києві тарифи на тепло підвищаться майже на 23%, ідеться в сюжеті ТСН.19:30.
Тим часом у столиці відбуваються комунальні дива: у киян, що з надлишком платили за опалення, зникли переплати, а хто був із боргами – тепер нічого не винен. До ТСН звернулися глядачі з проханням роз’яснити, що робити з оплатами, бо в комунальному підприємстві, що цьогоріч стало надавати тепло, рекомендують звертатися до попередників, а ті кажуть, що ні за що вже не відповідають.
У Наталі Іванівни всі квитанції під контролем – розкладені по папках. Учителька ще й попідписувала, що і коли платила і переплатила. "Я живу в такому світі, коли я не знаю, чи зможу я завтра заплатити ці кошти. Тому якщо в мене є зайва копійчина, я її кладу туди, де я була впевнена, що не пропаде", - каже вона. За опалення Наталія цілеспрямовано переплачувала в місяць по кількасот гривень, цих переплат назбиралося майже на 8 тисяч гривень. І раптом у платіжці рядка з переплатою не стало. "Ці гроші просто зникли", - розводить руками киянка.
Віра Миколаївна – економіст за фахом, але не може звести докупи платіжки за опалення та гарячу воду, бо навесні в неї ще була переплата, а влітку вже прийшли борги. На початку осені борги подвоїли, а наприкінці осені квитанції обнулилися. "Прийшов новий рахунок і тут боргів нема. Ні переплат, ні боргів – нічого", - каже вона. Ще до кінця весни за постачання опалення і гарячої води в столиці відповідала приватна компанія "Київенерго", а після все перейняло на себе комунальне підприємство "Київтеплоенерго". Останні стверджують, що в ситуації не винні: "Переплати від "Київенерго" нам передані не були. Нам передали тільки заборгованість споживачів, але не борги "Київенерго" перед споживачами".
"Київенерго" нічого не коментує, бо офіційно тепло вже не постачає. Із комунальними питаннями споживачів адресують до центру комунального сервісу. Там підтверджують, що готові вислухати і допомогти: повернути переплачені кошти на банківський рахунок споживача. Однак коли це станеться – ніхто сказати не може. Учителька Наталя Іванівна вже вистояла чергу в центрі і документи на повернення коштів подала, а от економісту Вірі Миколаївні після тригодинного очікування в черзі повідомили, що спеціаліст з опалення вже пішов, а фахівець, що був на місці, нічого пояснити не зміг.
Кореспондент ТСН Інна Боднар