На двоколісні транспортні засоби пересіли мер столиці та представники поліції.
Понад п’ять тисяч велосипедистів з'їхалися в суботу на Софійську площу. Щороку в цей день у столиці збираються шанувальники двоколісого транспорту, щоб іще раз нагадати велосипедистам і водіям про безпеку та взаємоповагу на дорозі, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Діти з батьками, закохані парочки, цілі робочі колективи та навіть собаки – всі на роверах. Єдиний, хто не на двоколісному, але теж залізному коні – Богдан Хмельницький. Він спостерігає за учасниками всеукраїнського велодня – у столиці вже 13-й раз його відзначають наймасштабнішим пробігом вулицями міста.
Ганна Даниленко – співорганізатор акцій та затята велосипедистка, вже 14 років ровер її найкращий друг. Цей пробіг організовують щороку для всіх велолюбителів, аби знову і знову привернути увагу влади до проблеми нестачі безпечної інфраструктури, а водіям автомобілів нагадати про взаємоповагу на дорогах. "У нас надзвичайно велика кількість людей, котра травмується і помирає в ДТП, і ми кажемо, що людське життя – це надзвичайна цінність. Ми маємо створювати безпечні умови для всіх учасників руху. В нас немає відокремленої велосипедної інфраструктури, в нас немає контролю за швидкістю", - пояснює організаторка акції.
Професійний велосипедист Сергій Харчук на двох колесах пересувається з трьох років, а останні п’ять – по всьому місту та впродовж усього року. Нині, каже, це стало простіше – але тільки в зонах відпочинку. На транспортних магістралях велодоріжок майже немає, бракує також парковок для двоколісних та вело-хабів – місць, де можна залишити улюбленця під охороною, провести йому техогляд чи ремонт, узяти велосипед в оренду, випити кави та перекусити. "Назвімо це велоінфраструктурою – це те, що дає нам змогу використовувати велосипед, як транспортний засіб. Все більше і більше людей виїжджає на велосипедах, в тому числі люди, які користуються велосипедом, як транспортним засобом – їх побільшало", - каже велосипедист.
Найбільша в Україні кількість велодоріжок – в Івано-Франківську та Вінниці. Найменша – на сході країни, у Дніпрі, Харкові та Запоріжжі. Навіть у столиці через недосконалу інфраструктуру велосипед як транспорт використовують менше 1% жителів – для порівняння, в Данії щодругий житель їздить на ровері замість авто. Один із головних натхненників вело-руху, очільник Києва, обіцяє, що столичним велосипедистам колись теж буде комфортно. "Наше завдання, як влади, зробити все, щоб Київ був велосипедним містом. Для цього кожен парк, кожен сквер, кожен новий майданчик, який ми відкриваємо – передбачено велодоріжку", - наголосив Віталій Кличко.
Заради велопробігу в суботу на пів дня було перекрито рух автотранспорту в центрі Києва. Патрульні поліцейські також працювали на велосипедах. "На велосипедах зручно в тому плані, що на велосипеді набагато швидше і можна зманеврувати, наздогнати і, відповідно, припинити правопорушення", - пояснив капрал Руслан Шевченко. Старт колоні дає Віталій Кличко, а обмеженим у правах автомобілістам лишається тільки фільмувати велопробіг із заторів.
Кореспондент ТСН Іван Воробйов