Київ перед "транспортною реформою": столиця прямує до єдиного електронного квитка, але й готує резервні варіанти

Дата публікації
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Київ перед "транспортною реформою": столиця прямує до єдиного електронного квитка, але й готує резервні варіанти

ТСН.ua/Юлія Желонкіна

Новації мають запрацювати з 1 листопада.

Скасування жетонів у метро та паперових квитків у наземному транспорті, а також звільнення всіх кондукторів і продавчинь у кіосках на тлі збільшення кількості контролерів – так столиця готується до переходу на єдиний електронний квиток. Так званою розумною карткою можна буде платити за проїзд і під землею, і над нею вже з 1 листопаду, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Щоби з’ясувати, що замінить жетон у метро та квиток у трамваї, ТСН спускається в підземку на "Льва Толстого" в столиці. Одноразовий QR-квиток нині можна купити в автоматі на лише одній станції, але й той – не працює. У касах немає ні такого квитка, ні смарт-картки. "Зараз система не працює", - пояснюють там.

Київ готується перейти на єдиний електронний квиток для оплати громадського транспорту

Київ готується перейти на єдиний електронний квиток для оплати громадського транспорту

За готівку купуємо смарт-картку в автоматі на "Майдані Незалежності". Те, що її можна поповнити карткою, не видно– на екрані немає опції. Спроба зробити це готівкою призводить до того, що замість решти отримуємо чек із 16-значним кодом. Його можна використати при наступній оплаті в автоматі. Одноразовий квиток придбати в автоматі теж неможна, йдемо до каси. З’ясовується, що по них заходити в метро нині можна лише на станції "Льва Толстого".

Автомати з продажу єдиних карток і квитків установили на 16 із 52 станцій. На вокзалі він, наприклад, один, не всюди можна платити карткою та купити одноразовий квиток. Натомість у наземному транспорті все працює. Так запевняють у "Київпастрансі" та пояснюють, що нова система не тільки полегшить життя пасажирів, а й посилить систему контролю.

Пані Галина – контролер із 23-річним стажем. Вона показує, як спеціальний пристрій на вході блокує всю систему, тож порушники не встигають швиденько прикласти до валідатора свої картки. "Пенсіонерів ми не штрафуємо, ми пояснюємо", - каже вона. Та традиції все ж залишаються – неплатники тікають, а заплатити 160 гривень штрафу зголошуються після того, як наздоганяє ТСН. Але пані Галина каже, що людям просто треба краще пояснювати систему оплати, і бажано робити це ввічливо: "Компліментами, гумором".

1200 кондукторів звільнять з їхніх посад і натомість перевчать на контролерів. Правда, залишать тільки 600, а решті запропонують іншу роботу всередині підприємства. З кондукторів не всі в це вірять і готуються до пошуків нової роботи. З листопада звільнять й 200 продавчинь наземних квитків – це зазвичай пенсіонери, яким інших посад і не пропонували.

У КМДА переконують, що проблем із єдиним електронним квитком не буде, а для зручності вже створили цілодобову телефонну службу підтримки пасажирів. Єдина проблема – жетони в метро, щодо них мер Віталій Кличко розпорядився підготувати запасний план, якщо скасувати їх із 1 листопада все ж не вийде.

Кореспондентка ТСН Тетяна Фруктова

Наступна публікація