Киянам приходять "платіжки-аномалії" у 10-17 тисяч гривень: у "Київтеплоенерго" пояснили причини

Дата публікації
Перегляди
2217
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Киянам приходять "платіжки-аномалії" у 10-17 тисяч гривень: у "Київтеплоенерго" пояснили причини

Фото: Shutterstock

Усі платіжки із захмарними сумами стосувались мешканців новобудов, де частина квартир оснащена індивідуальними приладами обліку, а частина — ні.

Киянам почали приходити "платіжки-аномалії" у 10-17 тисяч гривень. Усі платіжки із захмарними сумами стосувались мешканців новобудов, де частина квартир оснащена індивідуальними приладами обліку, а частина — ні.

У "Київтеплоенерго" пояснили причини появи таких космічних сум за опалення.

"Після отримання платіжок за опалення в грудні в соцмережах з’явилось кілька прикладів платіжок з аномально високими нарахуваннями. Водночас середньозважена вартість опалення одного квадратного метра в будинках з лічильниками становила 32,74 гривні при незмінному тарифі. Ми розібралися в кожному випадку. Виявилось, усі "платіжки-аномалії" стосувались лише мешканців новобудов, де частина квартир оснащена індивідуальними приладами обліку, частина — ні", - йдеться у повідомленні "Київтеплоенерго".

Причина перша — у будинку не всі квартири обладнані індивідуальними лічильниками

Якщо у багатоповерховому будинку передбачено можливість встановлення індивідуальних приладів обліку теплоенергії, то власники квартир з приладами обліку сплачують за спожите тепло за показниками своїх лічильників та додатково розрахунковий обсяг за опалення місць загального користування (МЗК). А власники квартир без індивідуальних лічильників — за методикою, затвердженою постановою КМУ від 21 липня 2005 року №630. Вона передбачає нарахування на основі різниці між показниками загальнобудинкового приладу, витрат на опалення МЗК та сумарних показників усіх індивідуальних лічильників пропорційно опалювальній площі квартири. І саме через це час від часу з’являються "платіжки-аномалії".

У будинку №31 на вулиці Ахматової рівень оснащення індивідуальними лічильниками становить майже 90%. Тому різниця між показниками загальнобудинкового лічильника та сумарними показниками усіх індивідуальних нараховується квартирам без лічильників. Через це одна з квартир без лічильника, з опалювальною площею 98,6 квадратного метра, отримала платіжку розміром 12 тисяч гривень. А на Драгоманова, 31-Б квартира з опалювальною площею 102 квадратних метри — майже 11 тисяч гривень. Власне, у цьому випадку страждає весь будинок, бо ця квартира — системний боржник.

Поки ця колізія не врегульована законодавчо, найбільш надійний спосіб уникнути подібної ситуації для мешканців будинків, де у сусідів встановлені індивідуальні лічильники, — теж встановити індивідуальний лічильник. Для цього необхідно звернутися до будь-якої спеціалізованої організації для складання акту технічної можливості на встановлення лічильника, погодити акт з СП "Енергозбут" КП "Київтеплоенерго", встановити лічильник і поставити його на абонентський облік.

Причина друга — клієнт системно не передавав показники своїх лічильників

Якщо не передавати показники квартирних лічильників опалення, у платіжках будуть перші два місяці відображатися дані про середнє споживання, а починаючивідтретього місяця – за даними будинкового лічильника. І на етапі повірки чи контрольного зняття показників може виявитися, що фактично спожиті квартирою обсяги тепла набагато більші, ніж нараховані за весь час ненадання показників.

Як приклад, в одному з будинків на вулиці Кудряшова власник квартири з опалювальною площею 140 квадратних метрів більше року не передавав показання індивідуального лічильника тепла. Через це оплата нараховувалась за показниками загальнобудинкового лічильника. У результаті платіжка за тепло у грудні — 17 тисяч гривень (із урахуванням обсягів фактично зафіксованих лічильником за останній рік).

Нагадаємо, передавати показники індивідуальних лічильників гарячої води та опалення необхідно з 5-го числа до кінця місяця.

Як передати показники

Передати показники лічильників можна двома способами:

  •  в особистому кабінеті на сайтах Київтеплоенерго (реєструватися не потрібно) https://kte.kmda.gov.ua/my-cabinet/ чи Центру комунального сервісу https://cks.com.ua/cabinet/;
  • за телефоном Центру комунального сервісу: (044) 247-40-40 або 0-800-404-407 (окрема безкоштовна гаряча лінія для передачі показників).

Нагадаємо, 20 січня стало відомо, що тарифи на опалення і гаряче водопостачання до кінця опалювального сезону в Україні не підвищуватимуть.

Наступна публікація