Киянам повернули 4,5 мільйона гривень квартплати через неякісні комунальні послуги
Інтереси споживачів захищає інспекція самоврядного контролю при КМДА.
© УНІАН
Столичні ЖЕКи почали повертати гроші за погано прибраний під'їзд чи неосвітлене подвір'я. Для цього замовникам послуг досить написати так званий "акт-претензію", однак кияни в більшості своїй іще погано знають свої права, йдеться в сюжеті ТСН.16:45.
Ірина Дьячкова готується до осінніх дощів, які стали проблемою для її житла – під час останнього з її стелі на дев'ятому поверсі налилося багато води, тиньк відпав, фарба злізла. "Ось ці отвори виникли завдяки дощу, те саме на тій стіні. Я з відром кожні 10 хвилин, у мене боліли руки. Подзвонила в ЖЕК, вони зробили акт огляду і більше нічого не робили", - розповіла киянка.
Керівниця ЖЕКу переконує, що поточний ремонт даху не допоможе, а на капітальний місто дасть гроші ближче до зими. "Це два катастрофічних будинки, в яких на сьогоднішній день згідно поточного ремонту ми зробити не можемо. На жаль. Грошей якраз немає. Я вважаю, що місяць-півтора", - каже Ганна Найдьонова.
Бути обережнішими з обіцянками радять ЖЕКам в інспекції самоврядного контролю при мерії. Тільки за серпень її працівники повернули киянам 4 мільйони 520 тисяч гривень квартплати – за байдикування комунальників. На кожну платіжку вийшло в середньому по 9 гривень. Основні порушення дрібні – квіти не полили, у ліфті не підмели, але є і серйозні санкції. 12 керівників та головних інженерів ЖЕКів звільнили за погано виконану роботу. Наприклад, на Оболоні начальниця втратила посаду, бо примушувала двірників купувати мітли за власний рахунок.
© Київенерго
© Київенерго
Рядові комунальники нерідко жаліються, що з них справді вимагають результату, але при цьому не забезпечують робочими інструментами, милом, рукавицями тощо. В інспекції радять на кожне порушення писати акт-претензію в ЖЕК із кількома підписами свідків-сусідів. Якщо реакції на це не буде – дзвонити на номер 1551 чи 1557. Інспектори домагаються того, що в платівках зменшуються суми – з урахуванням не виконаних робіт. У мерії сподіваються, що в майбутньому в кожному будинку з'явиться уповноважена особа від споживачів, яка зможе скористатися наявними досідом і проконтролювати виконання робіт комунальниками.
Кореспондент ТСН Станіслав Фещенко