Приблизно стільки часу має піти, щоб відчути ефект підвищення тарифів.
Киянам, яких обслуговують комунальні ЖЕКи, прийшли нові платіжки на утримання прибудинкової території. Тарифи на послуги зросли в середньому вдвічі, а якість послуг поки що не покращилася, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Пані Тамара показує свою нову квитанцію – суму в ній вона виправила і планує платити по-старому. "Вони нам 350, я написала 184,14. За що підвищувати, якщо в нас нічого не робиться?", - не розуміє киянка. У будинку немає двірника, прибирати територію має переїзна бригада, але її бачили раз. Тому майданчик загрібають самі – усі гуртом. У під'їздах облуплені стіни, зламані поруччя – ремонту не було 20 років. Люди написали листи до керівника компанії і до міської адміністрації з вимогою: спочатку нормальне обслуговування – потім підвищені тарифи.
Подорожчання торкнулося 8 тисяч столичних будинків, які обслуговують комунальні компанії. За риторикою міської влади, це нарешті обґрунтована ціна і тепер ЖЕКи запрацюють нормально. "Ціни на паливо зросли втричі, електроенергія зросла в шість разів, заробітна платня теж зросла мінімум вдвічі. Ми прийшли до того, що той існуючий тариф не дозволяв нам ані 20 видів послуг, ані 10, навіть 3 якісно виконувати. Сьогодні після коригування тарифу виникає момент, коли ми можемо спитати за прибирання", - твердить заступник голови КМДА Петро Пантелеєв.
Послуги ЖЕКи надаватимуть ті самі, хіба тепер мають розділити прибирання сходових клітей і двору, якщо вдасться знайти для цього людей. "З підвищенням тарифу до мене прийшло шестеро людей. Це дуже мало. Щоб мити під'їзди чоловік 100-150 ще треба набрати. Неможливо за день підняти тариф і наступного дня покращити послугу. Повинен пройти певний проміжок часу. Ну, хоча б півроку – поки наберуться люди на роботу, поки розкачаються, поки закупимо щось", - пояснює керівник компанії-управителя Арсен Крикун.
За місяць із новими тарифами у дворах киян майже нічого не змінилося. Двірники за мінімальну зарплату і миють під'їзди, і метуть двори. Комплект реманенту – один на три будинки. "Нам нічого не видають. Мені жилетку видавали, але в ній спекотно", - кажуть працівники комунальної служби. І тільки в одному з відвіданих журналістами дворі змогли похизуватися змінами – там пофарбували паркан, прибрали у підвалі та провели дезінфекцію. Із новими тарифами мешканець будинку пан Олександр цього не пов'язує. "Це пов'язано з тим, що сюди приїздив канал 1+1", - вважає він. Місяць тому журналісти знімали цей будинок, коли розповідали про майбутнє підвищення тарифів. Делегація з ЖЕКу приїхала туди вже через день.
Кореспондент ТСН Оксана Муляр