"Грають нижні шари". Чому відновлені дороги Києва постійно ремонтують

"Грають нижні шари". Чому відновлені дороги Києва постійно ремонтують

Фото: facebook/Володимир Гройсман

Міські автодорівці навіть відмовляються від спілкування з журналістами.

Дороги в Києві чітко зроблено за нормативами. Ви можете робити десять перевірок і не знайдете грубих порушень. Хитрість полягає в нормативах. Головний дорожнобудівельний закон містить настільки занижені норми, що фактично сам по собі є злочином. Уявіть, столичне дорожнє покриття за цими нормами не розраховане, наприклад, на існування в столиці тролейбусів, тому що вони затяжкі для нинішніх  київських доріг. Київавтодорівці про це знають, проте вперто стелять такі шляхи, закатуючи в них мільйони, йдеться у сюжеті ТСН.Тиждень.

"Якщо норматив не задовільняє – норматив треба переглядати. Тому, якщо це покриття влаштоване, воно не витримало, але відповідає всім нормативам, необхідно ухвалити кардинальне рішення змінити нормативи", - переконаний дорожній інженер Леонід Рибіцький.

У столичному Оболонському районі шестисмугову вулицю Йорданська ремонтували наприкінці минулого літа. Її не мали б нечіпати ще два роки, але ремонтники вже тут працюють.

Якщо детальніше придивитися, то дорожники заробляють тріщини, які чомусь утворилися на нещодавно відремонтованій вулиці. Згори увесь асфальт вкритий розломами. Покриття нібито пережило землетрус і прожило всього півроку. Це вже навіть у занижені нормативи не вкладається.

В Оболонському шляхо-експлуатаційному управлінні не захотіли з журналістами спілкуватися. Керівники добре розуміють, як обікрали містян.

Своєю чергою, заступник голови Оболонського району Києва Роман Лелюк повідомив, що вони не мають відношення до ремонтів, проте ситуацію знають. "За інформацією КП ШЕУ, тріщини виявилися в результаті того, що той нижній прошарок, який є, почав грати. І на тому новому, який постелили, з'явилися тріщини, які зараз силами КП ШЕУ ліквідовуються", - зазначив чиновник. Таким чином, старий асфальт на Йорданській відслужив від 25 до 40 років, але замість повного ремонту дорожники зняли тільки верхній шар та перестелили його. При цьому нижні, старі шари, залишилися на місці. Їх тоді не дослідили. І все було за законом, бо законодавство не дозволяє це робити при поточних ремонтах.

"На жаль, це показало те, що там потрібно було робити реконструкцію. На жаль, ще той нижній прошарок асфальту, продовжує грати. За фактом, мене теж обурила ситуація, коли це сталося. Коли я задав питання, чому так, то пояснили, що дійсно, потрібно було робити там реконструкцію, знімати шари, укладати по-новому", - заявив Лелюк.

Це виявляється нова методика столичних дорожників боротьби з ямковістю. Зняти верхній шар старої дороги та закатати новим асфальтом. По суті - боротьба з вітряними млинами за гроші громадян, бо на 600 метрів дороги витратили майже 5 мільйонів гривень.

На вулиці Мостицька дорогу теж ремонтувало ШЕУ. Там теж замінили тільки верхній шар, тому на зупинках утворилася колійність. У деяких місцях утворились провали. Поремонтували шматок проспекту Правди - колійність. "Минулого року ще була реконструйована вулиця Героїв Дніпра. Там можна пройтись. Там гарна ситуація. Вона в прекрасному стані. Вона збереглася", - сказав Роман Лелюк.

Нібито зразкова вулиця такою була недовго. Нещодавно тут вже провели ремонт. Колійність на зупинках свідчить про те, що полотно  знов не розраховане під навантаження навіть громадського транспорту. Найнятий приватник - усю б халтуру переробляв за власні гроші. За переробку помилок ШЕУ заплатять із бюджету. І будьте певні - вийде так само погано, бо це, здається, і є їхній спосіб існування: чим гірше зробиш, тим швидше отримаєш гроші на черговий ямковий ремонт.

Сергій Гальченко

ТСН.Тиждень проінспектував стан столичних доріг, на яких нещодавно проводився ремонт

ТСН.Тиждень проінспектував стан столичних доріг, на яких нещодавно проводився ремонт

Повʼязані теми:

Наступна публікація