Де поділися 20 мільйонів: експрес до Борисполя будувала сумнівна фірма без офісу і власного сайту
У ситуації вже розбираються правоохоронці.
© УНІАН
Не встигли відкрити експрес до аеропорту "Бориспіль", як за його будівництво взялися правоохоронці. Поліція розслідує тендерні закупівлі на зведення зупинки потяга, котрі робила невідома фірма, власників якої підозрюють у змові з посадовими особами залізниці, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Серпень 2018-го, премєр-міністр особисто перевіряє початок будівництва електрички до Борисполя. Її звели в рекордні строки та під уважним оком керівництва держави. У листопаді цього ж року відбулося урочисте відкриття експресу, президент разом із прем’єром прокаталися першими.
Один з головних підрядників – така собі фірма "Рілейд" зі статутним капіталом у 100 грн. Сайту в неї немає, фірма прописана в підвалі житлового будинку, але саме вона виграла 10 тендерів на будівництво каркасу, встановлення поручнів та огорож, асфальтування і навіть на розмітку дороги. Цю багатопрофільну установу обслуговує дівчина, в якої таких фірм більше 700.
Через два місяці після урочистостей за експрес взялася поліція. Там підозрюють, що південно-західна залізниця під час оголошення тендеру могла вдатися до службового підроблення, адже "Рілейд" сам ніякої роботи не виконував – залучив аж 9 підрядників на суму 35 мільйонів. 20 з них підприємці, на думку слідчих, могли вкрасти. "Свідомо завищили вартість робіт, чим нанесли збитки в особливо великих розмірах", - каже речник Нацполіції Ярослав Тракало.
© Євген Кравцов / Facebook
© Євген Кравцов / Facebook
© Євген Кравцов / Facebook
© Євген Кравцов / Facebook
Офіційні телефони фірми не відповідають, але журналістам вдалося знайти телефон людини, яка приходить за поштою від імені "Рілейду". Це Сергій, однак пояснень від нього чекати годі: "На жаль, я нічого не можу відповісти". Цікаво, що цей же номер телефону в інтернеті можна знайти на таких фірмах, як "Магістраль-77" із засновником в Молдові, "Київпісок" з статутним капіталом теж 100 гривень. "Київпісок", до речі, теж виграв два тендери на будівництво столичного експресу і заробив 29 мільйонів бюджетних гривень. Ці три фірми були конкурентами одні з одним майже в усіх тендерах, а це вже дуже схоже на змову та недоброчесну конкуренцію.
Південно-західна залізниця всі звинувачення відкидає, бо начебто не контролює фірми, які виграють тендери. "Це ви, проводячи розслідування, бачите, що в нього немає офісу. Замовник, коли укладає договір, не баче, що у компанії немає офісу, він не їде туди", - пояснює головний інженер і перший заступник директора філії Південно-західної залізниці Олександр Погребний. Він особисто відповідав за будівництво електрички в аеропорт і стверджує, що система "Прозорро" сама підібрала йому такого сумнівного виконавця: "Ви ж знаєте, як проходить тендерна процедура? Заявки розглядає спочатку система і видає тих, хто пройшов по переліку якомусь, по якимсь показникам. І тоді ми вибираємо з тих учасників, які обрало "Прозорро".
В офісі системи закупівель кажуть, що вони лише приймають та ретранслюють інформацію. "Замовник самостійно повинен і може, за законом, перевірити учасників, пов’язані або не пов’язані учасники між собою. Система автоматично цього не робить, і не має робити, за законом", - стверджує гендиректор ДП "Прозорро" Василь Задворний. Далі з журналістами на зв’язок вийшов директор "Рілейда". За його словами, таких компаній, як "Київпісок" і "Магістраль-77" він не знає, а де знаходиться центральний офіс його компанії – просто не скаже.
Кореспондент ТСН Ольга Василевська
© ТСН.ua