У ситуації вже розбираються правоохоронці.
Не встигли відкрити експрес до аеропорту "Бориспіль", як за його будівництво взялися правоохоронці. Поліція розслідує тендерні закупівлі на зведення зупинки потяга, котрі робила невідома фірма, власників якої підозрюють у змові з посадовими особами залізниці, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Серпень 2018-го, премєр-міністр особисто перевіряє початок будівництва електрички до Борисполя. Її звели в рекордні строки та під уважним оком керівництва держави. У листопаді цього ж року відбулося урочисте відкриття експресу, президент разом із прем’єром прокаталися першими.
Один з головних підрядників – така собі фірма "Рілейд" зі статутним капіталом у 100 грн. Сайту в неї немає, фірма прописана в підвалі житлового будинку, але саме вона виграла 10 тендерів на будівництво каркасу, встановлення поручнів та огорож, асфальтування і навіть на розмітку дороги. Цю багатопрофільну установу обслуговує дівчина, в якої таких фірм більше 700.
Через два місяці після урочистостей за експрес взялася поліція. Там підозрюють, що південно-західна залізниця під час оголошення тендеру могла вдатися до службового підроблення, адже "Рілейд" сам ніякої роботи не виконував – залучив аж 9 підрядників на суму 35 мільйонів. 20 з них підприємці, на думку слідчих, могли вкрасти. "Свідомо завищили вартість робіт, чим нанесли збитки в особливо великих розмірах", - каже речник Нацполіції Ярослав Тракало.
Офіційні телефони фірми не відповідають, але журналістам вдалося знайти телефон людини, яка приходить за поштою від імені "Рілейду". Це Сергій, однак пояснень від нього чекати годі: "На жаль, я нічого не можу відповісти". Цікаво, що цей же номер телефону в інтернеті можна знайти на таких фірмах, як "Магістраль-77" із засновником в Молдові, "Київпісок" з статутним капіталом теж 100 гривень. "Київпісок", до речі, теж виграв два тендери на будівництво столичного експресу і заробив 29 мільйонів бюджетних гривень. Ці три фірми були конкурентами одні з одним майже в усіх тендерах, а це вже дуже схоже на змову та недоброчесну конкуренцію.
Південно-західна залізниця всі звинувачення відкидає, бо начебто не контролює фірми, які виграють тендери. "Це ви, проводячи розслідування, бачите, що в нього немає офісу. Замовник, коли укладає договір, не баче, що у компанії немає офісу, він не їде туди", - пояснює головний інженер і перший заступник директора філії Південно-західної залізниці Олександр Погребний. Він особисто відповідав за будівництво електрички в аеропорт і стверджує, що система "Прозорро" сама підібрала йому такого сумнівного виконавця: "Ви ж знаєте, як проходить тендерна процедура? Заявки розглядає спочатку система і видає тих, хто пройшов по переліку якомусь, по якимсь показникам. І тоді ми вибираємо з тих учасників, які обрало "Прозорро".
В офісі системи закупівель кажуть, що вони лише приймають та ретранслюють інформацію. "Замовник самостійно повинен і може, за законом, перевірити учасників, пов’язані або не пов’язані учасники між собою. Система автоматично цього не робить, і не має робити, за законом", - стверджує гендиректор ДП "Прозорро" Василь Задворний. Далі з журналістами на зв’язок вийшов директор "Рілейда". За його словами, таких компаній, як "Київпісок" і "Магістраль-77" він не знає, а де знаходиться центральний офіс його компанії – просто не скаже.
Кореспондент ТСН Ольга Василевська