Через неправильне паркування авто страждають не тільки пасажири електротранспорту, а й його власники.
За офіційними даними "Київпастрансу", торік автомобілісти 87 разів випадково блокували рух трамваїв своїми машинами. У середньому одне затримання триває 45 хвилин, а це понад 65 годин за весь рік. Власні затримки порахував і "Львівелектротранс": через ДТП і неправильне паркування електротранспорт міста простояв понад 880 годин. У Дніпрі за 2020-й рік через горе-паркувальників трамваї ставали 280 разів.
Як карають порушників в Україні та як змусити їх порушувати менше, розповіли у Сніданку з 1+1.
В Одесі в жовтні 2019 року стався, мабуть, один із найвідоміших випадків автохамства. Небайдужі пасажири трамваїв на вулиці Пушкінській дві години тягали автомобіль з місця на місце, щоб транспорт мав змогу продовжувати рух.
У середині лютого в Києві автівка заблокувала рух одразу двох трамвайних маршрутів на 20 хвилин. У Львові напередодні водій трамвая намагався проїхати повз недолуго запарковане авто, але зніс йому дзеркало.
Подібні випадки відбуваються чи не щодня в усіх українських містах, де є трамваї чи тролейбуси. Водію, який автівкою заблокував проїзд громадського транспорту, за законами України, загрожує штраф у розмірі 510 гривень. У найгіршому випадку до нього додається ще й евакуація, якщо автомобіліст не прибіг вчасно. Утім, цей найсуворіший інструмент використовують не часто.
Страждає й підприємство, що опікується електротранспортом. Воно втрачає пасажирів, а відповідно й прибуток. Цю шкоду вони можуть стягувати в суді. "Якщо втрати "Київпастрансу" чи "Львівпастрансу", вони можуть посилатися на протокол, який склала поліція, що цей автомобіль стояв і перешкоджав. А потім у судовому порядку стягувати з водія збитки, яких вони зазнали", - каже директор аналітичного центру "Інститут розвитку міста" Олександр Сергієнко.
Проте українські перевізники такого не роблять. Фахівець вважає, що через нестачу досвіду. "Треба мати юриста або винаймати, щоб він цією справою зайнявся. Я вважаю, що за цим майбутнє", - переконаний фахівець.
Такі прецеденти могли б змусити водіїв десять разів подумати, чи не перешкодить їхнє авто трамваю чи тролейбусу, і лише після того залишати машину. У світі штрафи за таке порушення значно вищі, аніж штрафи для водіїв в середньому. Приміром, в Австралії водій авто, що заблокувало трамвай, в перерахунку на гривні має заплатити близько десяти тисяч. У Дубаї - штраф 35 тисяч гривень, атакож позбавлення прав до трьох місяців. У Нью-Йорку за подібне порушення водій заплатить близько семи тисяч гривень.