Автомобілі проти трамваїв: як боротися з порушниками, що блокують електротранспорт в Україні

Автомобілі проти трамваїв: як боротися з порушниками, що блокують електротранспорт в Україні

Фото: УНІАН

Через неправильне паркування авто страждають не тільки пасажири електротранспорту, а й його власники.

За офіційними даними "Київпастрансу", торік автомобілісти 87 разів випадково блокували рух трамваїв своїми машинами. У середньому одне затримання триває 45 хвилин, а це понад 65 годин за весь рік. Власні затримки порахував і "Львівелектротранс": через ДТП і неправильне паркування електротранспорт міста простояв понад 880 годин. У Дніпрі за 2020-й рік через горе-паркувальників трамваї ставали 280 разів.

Як карають порушників в Україні та як змусити їх порушувати менше, розповіли у Сніданку з 1+1.

В Одесі в жовтні 2019 року стався, мабуть, один із найвідоміших випадків автохамства. Небайдужі пасажири трамваїв на вулиці Пушкінській дві години тягали автомобіль з місця на місце, щоб транспорт мав змогу продовжувати рух.
У середині лютого в Києві автівка заблокувала рух одразу двох трамвайних маршрутів на 20 хвилин. У Львові напередодні водій трамвая намагався проїхати повз недолуго запарковане авто, але зніс йому дзеркало.

Подібні випадки відбуваються чи не щодня в усіх українських містах, де є трамваї чи тролейбуси. Водію, який автівкою заблокував проїзд громадського транспорту, за законами України, загрожує штраф у розмірі 510 гривень. У найгіршому випадку до нього додається ще й евакуація, якщо автомобіліст не прибіг вчасно. Утім, цей найсуворіший інструмент використовують не часто.

Страждає й підприємство, що опікується електротранспортом. Воно втрачає пасажирів, а відповідно й прибуток. Цю шкоду вони можуть стягувати в суді. "Якщо втрати "Київпастрансу" чи "Львівпастрансу", вони можуть посилатися на протокол, який склала поліція, що цей автомобіль стояв і перешкоджав. А потім у судовому порядку стягувати з водія збитки, яких вони зазнали", - каже директор аналітичного центру "Інститут розвитку міста" Олександр Сергієнко.

Автохами проти трамваїв: як боротися із порушниками, що блокують електротранспорт у містах України

Автохами проти трамваїв: як боротися із порушниками, що блокують електротранспорт у містах України

Проте українські перевізники такого не роблять. Фахівець вважає, що через нестачу досвіду. "Треба мати юриста або винаймати, щоб він цією справою зайнявся. Я вважаю, що за цим майбутнє", - переконаний фахівець.

Такі прецеденти могли б змусити водіїв десять разів подумати, чи не перешкодить їхнє авто трамваю чи тролейбусу, і лише після того залишати машину. У світі штрафи за таке порушення значно вищі, аніж штрафи для водіїв в середньому. Приміром, в Австралії водій авто, що заблокувало трамвай, в перерахунку на гривні має заплатити близько десяти тисяч. У Дубаї - штраф 35 тисяч гривень, атакож позбавлення прав до трьох місяців. У Нью-Йорку за подібне порушення водій заплатить близько семи тисяч гривень.

Повʼязані теми:

Наступна публікація